Avatar billede mrandersb Nybegynder
04. august 2010 - 21:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

generic host process for win32

Hej når mit windows XP starter får jeg en fejl:

generic host process for win32...

Det ser ud som om det er svchost der sker en fejl i (men så vidt jeg kan forstå kan denne fejl sagtens komme fra noget andet, da svchost kaldes af mange programmer). Når fejlen er sket skifter mit windows tema fra XP til det klassiske grå layout. Samtidig kan windows ikke finde lyd mixeren. Jeg har prøvet en masse fixes på nettet, bla. lukket porte, ryde op i regedit, installere hot fixes fra kicrosoft osv.

Det eneste jeg har kunnet finde og ikke prøvet, er at få nogen til at kigge hijack this log filen igennem.

Lige nu har jeg kørt spybot, AVG free, og en registry cleaner, og malware fights back. Derefter har jeg kørt hijack this, og fik følgende logfil:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\S24EvMon.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
c:\drivers\audio\r213367\stacsv.exe
C:\Program Files\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostControlService.exe
C:\Program Files\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostStorageService.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\SMManager.exe
C:\Program Files\Intel\ASF Agent\ASFAgent.exe
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\DCPButtonSvc.exe
C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgrSvc.exe
C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\HPZipm12.exe
C:\Program Files\Common Files\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\SeaPort\SeaPort.exe
C:\Program Files\IDT\WDM\sttray.exe
C:\WINDOWS\system32\AESTFltr.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
C:\Program Files\Wave Systems Corp\Services Manager\Docmgr\bin\WavXDocMgr.exe
C:\Program Files\Dell\Latitude ON Reader Data\BIOSEvent.exe
C:\Program Files\DellTPad\ApMsgFwd.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe
C:\Program Files\DellTPad\HidFind.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\LOGI_MWX.EXE
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgr.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\DellTPad\Apntex.exe
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Program Files\Common Files\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\Program Files\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxext.exe
C:\Program Files\Renishaw\WiRE 3.0\WiREDiagnosticService.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchProtocolHost.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgnsx.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgrsx.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgchsvx.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\agent.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://g.uk.msn.com/USREL/6
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.live.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Page_URL = http://g.uk.msn.com/USREL/6
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = wmplayer.exe //ICWLaunch
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: BitComet ClickCapture - {39F7E362-828A-4B5A-BCAF-5B79BFDFEA60} - C:\Program Files\BitComet\tools\BitCometBHO_1.4.1.10.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AESTFltr] %SystemRoot%\system32\AESTFltr.exe /NoDlg
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ChangeTPMAuth] C:\Program Files\Wave Systems Corp\Common\ChangeTPMAuth.exe /T:NTRU12
O4 - HKLM\..\Run: [WavXMgr] C:\Program Files\Wave Systems Corp\Services Manager\Docmgr\bin\WavXDocMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SecureUpgrade] "C:\Program Files\Wave Systems Corp\SecureUpgrade.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EmbassySecurityCheck] "C:\Program Files\Wave Systems Corp\EMBASSY Security Setup\EMBASSYSecurityCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DellControlPoint] "C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Dell.ControlPoint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [USCService] C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Security Manager\BcmDeviceAndTaskStatusService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DellConnectionManager] "C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\Dell.UCM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CLIVFR] "C:\Program Files\Dell\Latitude ON Reader Data\CLIVFR.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BIOSEvent] "C:\Program Files\Dell\Latitude ON Reader Data\BIOSEvent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PDVDDXSrv] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] LOGI_MWX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe_ID0EYTHM] C:\PROGRA~1\COMMON~1\Adobe\ADOBEV~1\Server\bin\VERSIO~2.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ISUSPM] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe" -scheduler
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Synchronizer.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AdobeCollabSync.exe
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O4 - Global Startup: Dell ControlPoint System Manager.lnk = C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgr.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &D&ownload &with BitComet - res://C:\Program Files\BitComet\BitComet.exe/AddLink.htm
O8 - Extra context menu item: &D&ownload all video with BitComet - res://C:\Program Files\BitComet\BitComet.exe/AddVideo.htm
O8 - Extra context menu item: &D&ownload all with BitComet - res://C:\Program Files\BitComet\BitComet.exe/AddAllLink.htm
O8 - Extra context menu item: Append to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MI1933~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send to &Bluetooth Device... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send To Bluetooth - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MI1933~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: BitComet - {D18A0B52-D63C-4ed0-AFC6-C1E3DC1AF43A} - res://C:\Program Files\BitComet\tools\BitCometBHO_1.4.1.10.dll/206 (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search && Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O15 - Trusted Zone: http://www.mendeley.com
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1249392560391
O16 - DPF: {EDFCB7CB-942C-4822-AF14-F0B687409848} (Image Uploader Control) - http://www.click4foto.dk/aurigma/ImageUploader4.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgpp.dll
O20 - Winlogon Notify: avgrsstarter - avgrsstx.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: cbssreg - C:\Documents and Settings\All Users\Documents\Settings\cbss.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O23 - Service: Adobe Version Cue CS3 - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Adobe Version Cue CS3\Server\bin\VersionCueCS3.exe
O23 - Service: ASF Agent (ASFAgent) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\ASF Agent\ASFAgent.exe
O23 - Service: ASP.NET State Service (aspnet_state) - Unknown owner - (no file)
O23 - Service: AVG Free WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Dell ControlPoint Button Service (buttonsvc32) - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\DCPButtonSvc.exe
O23 - Service: Credential Vault Host Control Service - Broadcom Corporation - C:\Program Files\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostControlService.exe
O23 - Service: Credential Vault Host Storage - Broadcom Corporation - C:\Program Files\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostStorageService.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Dell ControlPoint System Manager (dcpsysmgrsvc) - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgrSvc.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Logishrd\Bluetooth\LBTServ.exe
O23 - Service: MATLAB Server (matlabserver) - Unknown owner - C:\MATLAB7\webserver\bin\win32\matlabserver.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\HPZipm12.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Common Files\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless WiFi Service (S24EventMonitor) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: SecureStorageService - Wave Systems Corp. - C:\Program Files\Wave Systems Corp\Secure Storage Manager\SecureStorageService.exe
O23 - Service: Smith Micro Connection Manager Service (SMManager) - Smith Micro Software, Inc. - C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\SMManager.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - c:\drivers\audio\r213367\stacsv.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: NTRU TSS v1.2.1.29 TCS (tcsd_win32.exe) - Unknown owner - C:\Program Files\NTRU Cryptosystems\NTRU TCG Software Stack\bin\tcsd_win32.exe
O23 - Service: TdmService - Wave Systems Corp. - C:\Program Files\Wave Systems Corp\Trusted Drive Manager\TdmService.exe
O23 - Service: VNC Server Version 4 (WinVNC4) - RealVNC Ltd. - C:\Program Files\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe
O23 - Service: WiRE Diagnostic Service (WiREDiagnosticService) - Renishaw plc. - C:\Program Files\Renishaw\WiRE 3.0\WiREDiagnosticService.exe

--
End of file - 17943 bytes

Håber nogen kan hjælpe.

ps. hvis folk har andre løsninger vil jeg også gerne høre det.
04. august 2010 - 21:20 #1
Afinstall
* BitComet

---

Gennemfør denne 'pakke' ->

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

---

PS: Du bør/skal opdatere din gamle AcrobatReader 8.X ->
http://get.adobe.com/dk/reader/ (FRAklik GoogleToolbar!!!)
Avatar billede mrandersb Nybegynder
04. august 2010 - 21:33 #2
ok, med malware fights back mente jeg, malware bytes back. Men prøver at køre det igen, men forhåbentlig skulle den ikke ´finde meget. Poster svaret når dette er gjort
04. august 2010 - 21:50 #3
1. Sæt Windows cd'en i drevet. Når den popper op så luk den ned med krydset i øverste højre hjørne
2. Gå i Start > Kør > Skriv: sfc    /scannow - bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK
3. Der kommer en bjælke så længe scanningen kører, og når den er færdig, forsvinder den igen, og du får ikke andre meldinger.
4. Genstart computeren
Avatar billede mrandersb Nybegynder
04. august 2010 - 23:16 #4
malware log:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 4390

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2010-08-04 (23-13-50).txt

Scan type: Full scan (C:\|)
Objects scanned: 408729
Time elapsed: 1 hour(s), 22 minute(s), 54 second(s)

Memory Processes Infected: 0
Memory Modules Infected: 0
Registry Keys Infected: 1
Registry Values Infected: 0
Registry Data Items Infected: 0
Folders Infected: 0
Files Infected: 0

Memory Processes Infected:
(No malicious items detected)

Memory Modules Infected:
(No malicious items detected)

Registry Keys Infected:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\cbssreg (Trojan.Agent) -> No action taken.

Registry Values Infected:
(No malicious items detected)

Registry Data Items Infected:
(No malicious items detected)

Folders Infected:
(No malicious items detected)

Files Infected:
(No malicious items detected)

Hijack log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\S24EvMon.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgchsvx.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgrsx.exe
c:\drivers\audio\r213367\stacsv.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\Program Files\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostControlService.exe
C:\Program Files\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostStorageService.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\SMManager.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
C:\Program Files\IDT\WDM\sttray.exe
C:\WINDOWS\system32\AESTFltr.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
C:\Program Files\Intel\ASF Agent\ASFAgent.exe
C:\Program Files\Wave Systems Corp\Services Manager\Docmgr\bin\WavXDocMgr.exe
C:\Program Files\DellTPad\ApMsgFwd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\Dell\Latitude ON Reader Data\BIOSEvent.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\LOGI_MWX.EXE
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe
C:\Program Files\DellTPad\HidFind.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgr.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\DellTPad\Apntex.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxext.exe
C:\Program Files\Common Files\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\DCPButtonSvc.exe
C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgrSvc.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgnsx.exe
C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\HPZipm12.exe
C:\Program Files\Common Files\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\SeaPort\SeaPort.exe
C:\Program Files\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe
C:\Program Files\Renishaw\WiRE 3.0\WiREDiagnosticService.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchProtocolHost.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://g.uk.msn.com/USREL/6
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.live.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Page_URL = http://g.uk.msn.com/USREL/6
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = wmplayer.exe //ICWLaunch
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: BitComet ClickCapture - {39F7E362-828A-4B5A-BCAF-5B79BFDFEA60} - C:\Program Files\BitComet\tools\BitCometBHO_1.4.1.10.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AESTFltr] %SystemRoot%\system32\AESTFltr.exe /NoDlg
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ChangeTPMAuth] C:\Program Files\Wave Systems Corp\Common\ChangeTPMAuth.exe /T:NTRU12
O4 - HKLM\..\Run: [WavXMgr] C:\Program Files\Wave Systems Corp\Services Manager\Docmgr\bin\WavXDocMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SecureUpgrade] "C:\Program Files\Wave Systems Corp\SecureUpgrade.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EmbassySecurityCheck] "C:\Program Files\Wave Systems Corp\EMBASSY Security Setup\EMBASSYSecurityCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DellControlPoint] "C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Dell.ControlPoint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [USCService] C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Security Manager\BcmDeviceAndTaskStatusService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DellConnectionManager] "C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\Dell.UCM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CLIVFR] "C:\Program Files\Dell\Latitude ON Reader Data\CLIVFR.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BIOSEvent] "C:\Program Files\Dell\Latitude ON Reader Data\BIOSEvent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PDVDDXSrv] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] LOGI_MWX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe_ID0EYTHM] C:\PROGRA~1\COMMON~1\Adobe\ADOBEV~1\Server\bin\VERSIO~2.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ISUSPM] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe" -scheduler
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Synchronizer.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AdobeCollabSync.exe
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O4 - Global Startup: Dell ControlPoint System Manager.lnk = C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgr.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &D&ownload &with BitComet - res://C:\Program Files\BitComet\BitComet.exe/AddLink.htm
O8 - Extra context menu item: &D&ownload all video with BitComet - res://C:\Program Files\BitComet\BitComet.exe/AddVideo.htm
O8 - Extra context menu item: &D&ownload all with BitComet - res://C:\Program Files\BitComet\BitComet.exe/AddAllLink.htm
O8 - Extra context menu item: Append to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MI1933~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send to &Bluetooth Device... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send To Bluetooth - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MI1933~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: BitComet - {D18A0B52-D63C-4ed0-AFC6-C1E3DC1AF43A} - res://C:\Program Files\BitComet\tools\BitCometBHO_1.4.1.10.dll/206 (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search && Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O15 - Trusted Zone: http://www.mendeley.com
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1249392560391
O16 - DPF: {EDFCB7CB-942C-4822-AF14-F0B687409848} (Image Uploader Control) - http://www.click4foto.dk/aurigma/ImageUploader4.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgpp.dll
O20 - Winlogon Notify: avgrsstarter - avgrsstx.dll (file missing)
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O23 - Service: Adobe Version Cue CS3 - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Adobe Version Cue CS3\Server\bin\VersionCueCS3.exe
O23 - Service: ASF Agent (ASFAgent) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\ASF Agent\ASFAgent.exe
O23 - Service: ASP.NET State Service (aspnet_state) - Unknown owner - (no file)
O23 - Service: AVG Free WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Dell ControlPoint Button Service (buttonsvc32) - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\DCPButtonSvc.exe
O23 - Service: Credential Vault Host Control Service - Broadcom Corporation - C:\Program Files\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostControlService.exe
O23 - Service: Credential Vault Host Storage - Broadcom Corporation - C:\Program Files\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostStorageService.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Dell ControlPoint System Manager (dcpsysmgrsvc) - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgrSvc.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Logishrd\Bluetooth\LBTServ.exe
O23 - Service: MATLAB Server (matlabserver) - Unknown owner - C:\MATLAB7\webserver\bin\win32\matlabserver.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\HPZipm12.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Common Files\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless WiFi Service (S24EventMonitor) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: SecureStorageService - Wave Systems Corp. - C:\Program Files\Wave Systems Corp\Secure Storage Manager\SecureStorageService.exe
O23 - Service: Smith Micro Connection Manager Service (SMManager) - Smith Micro Software, Inc. - C:\Program Files\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\SMManager.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - c:\drivers\audio\r213367\stacsv.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: NTRU TSS v1.2.1.29 TCS (tcsd_win32.exe) - Unknown owner - C:\Program Files\NTRU Cryptosystems\NTRU TCG Software Stack\bin\tcsd_win32.exe
O23 - Service: TdmService - Wave Systems Corp. - C:\Program Files\Wave Systems Corp\Trusted Drive Manager\TdmService.exe
O23 - Service: VNC Server Version 4 (WinVNC4) - RealVNC Ltd. - C:\Program Files\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe
O23 - Service: WiRE Diagnostic Service (WiREDiagnosticService) - Renishaw plc. - C:\Program Files\Renishaw\WiRE 3.0\WiREDiagnosticService.exe

--
End of file - 17619 bytes

Har sat den til at køre det næste du skrev, har dog ikke en windows CD, er det et problem?
Avatar billede mrandersb Nybegynder
04. august 2010 - 23:23 #5
Windows programmet er nu kørt og der er genstartet. Stadig samme fejl.
05. august 2010 - 06:29 #6
Altså ved opstart, og ikke når du selv starter et eler andet ?

Nu har du en en million elementer i din opstart...

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du én for én DISABLE/ENABLE i listen og genstart for hver... dette kan give et praj om hvor det 'driller' ...
05. august 2010 - 06:30 #7
Avatar billede mrandersb Nybegynder
05. august 2010 - 07:57 #8
Ok jeg vil kigge på programmet, kan se at det ser ud til fejlen ikke opstår i fejlsikret tilstand, så burde vel kunne finde programmet ved at fjerne et program fra opstarten ad gangen (evt. en binær søgning)
Avatar billede mrandersb Nybegynder
05. august 2010 - 08:53 #9
tak for hjælpen. Jeg kørte en fuld clean, undtagen cookies. Derefter fjernede jeg alle start up programmer, og så var der ingen fejl. Derefter tilføjede jeg lidt start up programmer ad gangen, og mærkeligt nok kom fejlen aldrig igen.

Jeg holder lige spørgsmålet åbent et par dage da jeg har læst at det nogen gange kommer tilbage efter et par dage.
Avatar billede mrandersb Nybegynder
05. august 2010 - 12:18 #10
Fik desværre ret, fejlen er der stadig, denne gang tog det dog længere tid før den kom.
Avatar billede mrandersb Nybegynder
05. august 2010 - 12:45 #11
Lige en update. Windows audio mixer kan ikke starte efter fejlen kommer, jeg kan selv starte den igen i services i windows. Det ser ikke ud somom at noget af det denne service afhænger af, ikke starter op (dette er plug and play og RPC).

Jeg har deaktiveret alt i CClearner start up og fejlen er der stadig
Avatar billede mrandersb Nybegynder
05. august 2010 - 15:43 #12
Opdagede nogen skrev at problemet kunne stamme fra windows firewall blokerede nogle processer. Jeg opdagede der at windows firewall manglede under services i windows og ikke kunne startes. Jeg fik denne genstartet/ressettet. Nu har jeg genstartet nogle gange og den har stået en del timer uden fejl. Nu ber' jeg bare til at fejlen ikke kommer igen.

Ps. kunne se vha. tracklist at den svchost der kørte lyden også kørte windows temaerne, det er derfor klart denne host der går ned, hvis denne også kørte firewallen, er det måske derfor.
05. august 2010 - 21:05 #13
NB: Når/hvis du en anden gang kører MalwareBytes igen så bemærk knappen [Fix det valgte] efter en scanning er gennemført. Dette har du glemt i #4 [ -> No action taken.] Så kan du selv forestile dig hvad dette betyder *S* ???
Husk også at opdatere programmet's database vha fanen [Opdatér] ...

Du kunne jo evt. ta' en tur mere ?
Avatar billede mrandersb Nybegynder
06. august 2010 - 10:10 #14
Mener nu jeg trykkede på fix, den har bare lavet loggen før jeg gjorde det. Den laver loggen lige så snart scan er færdig, først derefter kunne jeg trykke på fix.

Har stadig ikke set fejlen endnu, så håber stadig på den er væk.

Tak for din hjælp, den ledte mig på sporet af hvad der var galt (eller hvad der ikke var galt), derudover skader det jo aldrig at få kørt noget antivirus og malware scan.

Smid et svar
06. august 2010 - 12:47 #15
Ping...