Avatar billede Slettet bruger
04. august 2010 - 13:40 Der er 3 kommentarer

Software fra Microsoft til over 270.000 kr. Hvad er det?

Jeg var lige inde på et site, der hedder edbstore.dk, og der fandt jeg et styresystem/software fra Microsoft til 271.027 kr. Mit spørgsmål er så hvad dette er, og hvad det bliver brugt til, da jeg ikke forstår noget af det, der står i overskriften.
Her er linket: http://www.edbstore.dk/PartDetail.aspx?q=p:503077;c:36276

Mvh. Emil
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. august 2010 - 15:49 #1
Det lyder umiddelbart som deres Rights Management Services. Ud fra produktnavnet vil jeg gætte på at det er en licens som giver et ubegrænset antal eksterne brugere adgang til modulet.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2010 - 16:36 #2
Så er det bare Windows 7 med ubegrænset licenser?
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. august 2010 - 16:44 #3
Nej, Rights Management Services er en del af Windows Server 2003 og 2008. Det har ikke umiddelbart noget med Windows 7 at gøre.

Og sådan som jeg forstår licensen, så betaler du reelt ikke for noget software, du betaler blot for tilladelsen til at eksterne brugere kan forbinde sig til servicen.

Rights Management Services kan, meget kort fortalt, bruges til at putte et større sikkerhedslag ind i bl.a. Microsoft Office dokumenter, så du bedre kan styre hvem der bl.a. har lov til at læse og redigere det pågældende dokument.