Avatar billede frederikschack Nybegynder
04. august 2010 - 09:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Update on change

Hej,

Hvordan laver man en simpel update af en tabel, når en værdi bliver ændret i et felt?

M.v.h.
Frederik
Avatar billede frederikschack Nybegynder
04. august 2010 - 09:39 #1
Bliver der ikke aktiveret en eller anden event når man ændrer et felt i en tabel?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
04. august 2010 - 10:44 #2
Ok, svaret er at det ikke kan lade sig gøre, da en tabel ikke lave events. Det skal løses via en formular.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
04. august 2010 - 10:44 #3
x
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2010 - 09:51 #4
'the database way' er at man ikke skal 'gemme', men trykke 'escape' hvis man fortryder - scenariet er her en enkelt tabel.

Genvejstasten shift-return flusher datakilden, og har man brug for at gøre det i vba så er her en interessant dialog:

http://help.wugnet.com/office2/save-record-ftopict839810.html