Avatar billede michael_stim Ekspert
02. august 2010 - 16:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

bootmgr is missing

Det er jo nu man står og mangler helgec :(

Nå, jeg får i hvert fald ovenstående fejl.

Har prøvet at køre repair uden held. Har prøvet at kopiere bootmgr fra dvd til hd uden held. Har kørt chkdsk.

Ser ud til at styresystemet ligger på D: ???
Hvordan ændre man drevet til C: ?

Det er win7, IBM (er født med XP).
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2010 - 17:13 #1
det gør du ved at starte forfra - altså nyinstall

m.v.h
02. august 2010 - 18:05 #2
Hvis det 'bare' er et ? om at få STYRESYSTEMET på C: istedet for D: som det åbenbart er kommet (ved en 'delvist' geninstalation ?). Well - så er det en 100% OMMER ...
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. august 2010 - 19:51 #3
Det er det der er mærkeligt. Den har jo fungeret før. Men når man kører en repair, ser det ud som om OS ligger på D:. Men kan det ikke bare være et "lade som om" bogstav? DVD-drevet hedder jo X: når man går ind i kommandotolken.

Den er jo installeret på C: i tidernes morgen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. august 2010 - 19:52 #4
PS. Jeg er sådan set ligeglad hvor det ligger, bare jeg kan boote ;o)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2010 - 20:06 #5
Hej michael
Er det det her du har forsøgt?
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/fixing-bootmgr-is-missing-error-while-trying-to-boot-windows-vista/
Ved godt det er til vista, men der er vel ikke forskel på det punkt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. august 2010 - 22:36 #6
220661>> Jep, det er bl a den.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2010 - 13:54 #7
Det er jo nu man står og mangler helgec

Kan kun give dig ret, den det er jo ikke blevet forbudt at kontakte ham.

http://www.helgec.dk/
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. august 2010 - 10:12 #8
Endte med at vi kørte en live cd og reddede data. Det er anden gang laptoppen crasher inden for 2 måneder, så den blev byttet ud. Tror der er noget galt med HD.

Læg bare et svar, dem der vil have point og tak for jeres tid.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2010 - 13:29 #9
syntes bare du selv skal lukke den - vi hjalp jo ikke meget
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2010 - 15:27 #10
#9 enig.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. august 2010 - 21:02 #11
Men tak for jeres tid alligevel ;o)