Avatar billede Slettet bruger
01. august 2010 - 19:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Forslag ang. oprettelse af brugere

Hej Experter

Er igang med en lille sjov application i microsoft visual 2010, laver den i WFA. Meningen er man skal kunne oprette sig og logge ind derefter, men mit spørgsmål er.

Skal jeg bruger server før der er flere der skal kunne oprette sig, eller hvordan kan det ellers gøres?

MVH Christian R. Larsen.
Avatar billede Syska Mester
01. august 2010 - 19:25 #1
Mener du WPF ? eller bare mig der ikke er klar over hvad WFA er ?

Hvis det er et windows program, så skal din applikation jo have adgang til den samme data store, hvor oplysninger gemmes.

mvh
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
01. august 2010 - 19:27 #2
C# har mulighed for at oprette forbindelse til databaser, f.eks. en mdb eller MySQL, den kan være lokal eller ligge på nettet.

Du behøver ikke have en server for at kunne lave et flerbruger system...
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
01. august 2010 - 19:28 #3
WFA : Windows Forms Application.. i følge hvad jeg ved af ..
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2010 - 19:32 #4
Det kunne også være WorkFlow Application.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2010 - 19:38 #5
Sry det er Windows Forms Application troede det var sådan den blev forkete? S:

Men heinzdmx tak for svar, men har du ikke et link til mysql tutorial ang. hvordan du connecter til den, og hvordan det skal se ud hvis man skal kunne oprette sig?

mvh Chirstian
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
01. august 2010 - 19:47 #6
Plejer mere at være WinForms..

Her er en gennemgang omkring MySQL
http://www.aspfree.com/c/a/Database/Database-Programming-in-C-Sharp-with-MySQL-Using-OleDB/

I din database burde du så lave en username og en password, og nok også lave en user-id.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2010 - 19:51 #7
Okej tak (:
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
01. august 2010 - 20:01 #8
Desuden vil jeg anbefale dig at komme tilbunds i dine åbne svar.
Nogen har du ikke vendt tilbage til, selvom der er kommet kommentare til dem.

Ved nogle af de andre, kunne du passende finde dem som du synes har hjulpet dig til at fortjene point og så bede dem om et svar.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2010 - 23:55 #9
Hej men istedet for kommentar ville det vare lettere at svare som svar. Men heinzdmx skriv en besked som svar, da det er dig jeg har fået mest ud af. Af det jeg søgte efter (:
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2010 - 23:59 #10
Men Heinzdmx ved du hvad navnet på den koding hedder, man bruger til smart phones? altså f.eks. windows apps bruger man windows forms application?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
03. august 2010 - 00:08 #11
du har jo på sin vis ret, synes bare at man kun skal skrive svar, hvis man har et svar der ikke kan diskuteres, eller er blevet om det ;)

Vel.. kommer an på hvilken platform, Windows Phone:
http://msdn.microsoft.com/da-dk/windowsphone/default(en-us).aspx
(mener C# kan bruges til dette)

Hvis du tænker på Android, så er det java du skal programmere i, og hvis du tænker på Apple produkter er det igen et andet sprog.

Symbian (på de fleste nokia telefoner + nogle SE)
samme er Sony Ericson (alt efter hvilken af deres valgte platformer du vælger).
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2010 - 12:09 #12
Okej tak for svar/hjælp (:
Den mobil jeg havde tænkt på var en htc smart(:
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
03. august 2010 - 12:14 #13
HTC smart kører på Brew Mobile platformen.. :

https://brewmobileplatform.qualcomm.com/devnet/index.jsp

Følgende sprog kan bruges:
C/C++, Flash, TrigML, Java

Hvor java minder mest om C# og er, ifølge hvad jeg mener, det nemmeste at arbejde med (iforhold til C/C++, kender ikke de andre sprog)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2010 - 12:17 #14
Okej ja har godt læst Java minder mest og C#/C++

Tak for hjælpen(: