Avatar billede hkprofil Forsker
01. august 2010 - 01:18 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

E-mail adresser

Inden jeg skiftede til ny PC, lavede jeg backup af mail, adresser, kontakter, kalender osv. Nu har jeg hentet det ind i Outlook. Alle mine kontakter ligger der, men når jeg vil skrive en mail, og trykker "til" genkender Outlook dem ikke som tidl. Er der nogen der ved, hvad jeg mangler at gøre?
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. august 2010 - 01:25 #1
Hvad mener du med, at outlook ikke genkender dem som tidligere?
/ptj_11
Avatar billede Selas Nybegynder
01. august 2010 - 03:29 #2
Har måske ikke forstået det korrekt, men hvis det er fordi du vil have outlook til selv at sætte email adr på når du skriver modtagerens navn er det fordi du selv skal gøre det manuelt før outlook kan gøre det automatisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2010 - 08:00 #3
Det hun mener er at outlook kommer med forslag til modtager, når hun begynder at skrive i feltet.
Det må kunne rettes i indstilling et sted.
Er måske det samme som selas skriver??
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2010 - 08:02 #4
Nu har jeg Express udgaven, og her skal der i indstillinger-send være flueben i "Fuldfør E mail adresser automatisk under skrivning"
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2010 - 08:23 #5
Hvis det er autoudførelse af e-mail adresser du mangler, så skal du kopiere filen: Outlook.NK2 fra din gamle PC til den nye. Filen ligger i mappen: %APPDATA%\Microsoft\Outlook

:-)
Avatar billede vejmand Juniormester
01. august 2010 - 10:12 #6
Måske du kan bruge dette: http://www.eksperten.dk/spm/866460
Avatar billede hkprofil Forsker
02. august 2010 - 08:01 #7
Tak vejmand, men kan du så hjælpe mig med, hvordan man fjerner Outlooks adressekartotek?
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2010 - 12:14 #8
Du klikker på "Kontaktpersoner" så du har det vindue, hvor du normalt kan se alle dine kontaktpersoner.
I venstre side af vinduet højreklikker du på "Kontaktpersoner" og vælger "Egenskaber".
I den dialogboks, som kommer frem, skal du vælge fanebladet "Outlook-Adressekartotek" og sætter flueben i checkboksen ud for "Vis denne mappe som adressekartotek til e-mail".
/ptj_11
Avatar billede hkprofil Forsker
04. august 2010 - 07:30 #9
Desværre er muligheden ikke highlighted?
Avatar billede hkprofil Forsker
05. august 2010 - 19:30 #10
Hej Vejmand desværre er der ikke mulighed for at sætte flueben som du anbefaler, kan det være fordi jeg har Windows 7?
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2010 - 19:47 #11
Det kunne måske være, at dit problem skyldes, at du ikke er logget på som ægte administrator.
Prøv at følge denne guide, og forsøg så igen:
For at aktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv "Net user administrator /active:yes"
6. Tryk ok

Nu kan superadministrator vælges fra login skærmen. der er ingen password på Accounten, det vil være en god ide at sætte et password på.

skriv følgene For at fjerne superadmin funktionen igen.

"Net user administrator /active:no"
/ptj_11
Avatar billede hkprofil Forsker
07. august 2010 - 08:40 #12
Ellers tak ptj_11, det er for avanceret for mig. Jeg har i stedet fundet ud af, at jeg manuelt kan hente den enkelte mail fra kontaktpersoner og gemme i outlook - så det var min løsning! Send venl. svar så du kan få dine point for dine forslag. mvh
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. august 2010 - 17:42 #13
OK. Hvis du fortryder denne lidt bøvlede måde, så vender du bare tilbage, så vi måske kan få løst dit problem.
/ptj_11
Avatar billede hkprofil Forsker
08. august 2010 - 15:51 #14
Ja, tak det jeg troede var en løsning virkede alligevel ikke. Vil du stadig forsøge at hjælpe?
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. august 2010 - 16:18 #15
Ja, det vil jeg da. Har du noget imod lidt remote adgang til din maskine? Det er nok det nemmeste.
Du kan smide dine kontaktoplysninger på min mail under min profil.
Ellers så svarer du bare her.
/ptj_11
Avatar billede hkprofil Forsker
08. august 2010 - 16:46 #16
Hvilke oplysninger har du brug for ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. august 2010 - 17:03 #17
Mailadresse, og hvis du vil tale i telefon i mellemtiden, enten dit tlf. nr. eller skypeadresse.
Det er nemmest, hvis vi kan tale samtidig, emn chat kan også klare det. Bare lidt langsommere.
/ptj_11
Avatar billede hkprofil Forsker
11. august 2010 - 11:25 #18
Tak for hjælpen, men jeg har selv løst problemet. Jeg søgte i "hjælp" og fik således hjælp til at "konfigurere kontaktpersoner som en del af outlook-adressekartotek".
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. august 2010 - 23:16 #19
OK. Godt nok.
For en anden gangs skyld, så behøver du ikke være nervøs for det andet forslag.
Hvis du ikke har lyst til, at andre skal kende din private mail, så kan du bare oprette en hotmailadresse til formålet, som du så efterfølgende lukker igen.
Fortsat gor fornøjelse med IT-bestnderligheder.
/ptj_11
Avatar billede hkprofil Forsker
12. august 2010 - 11:01 #20
Tak for tippet.