Avatar billede patrick14 Nybegynder
29. juli 2010 - 12:21 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Låst ude af bios og admin brugeren

Hej

Jeg sidder her med en maskine hvor at jeg har et kæmpe problem, dem at jeg har den i rensning for kender hverken admin passwordet eller bios setup password. Hvordan kan jeg få åbnet for bios og admin brugeren fra en begrændset konto?
Avatar billede patrick14 Nybegynder
29. juli 2010 - 12:22 #1
Det skal lige siges at jeg heller ikke kan boote den på en live cd.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. juli 2010 - 12:37 #2
For at komme i bios fjern cmos batteri i et par minutter sæt i igen og du kan komme ind
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2010 - 12:37 #3
pil batteriet af bundkortet i 10-15 sekunder - så er bios nulstillet.
Derefter kan du komme ind og rette boot-rækkefølge, så du kan boote fra cd.
hent og brænd http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
boot fra cd'en, og du kan nulstille password for admin - skærmbilledet er grimt, man bare følg opskriften 100%
Avatar billede Blandy Praktikant
29. juli 2010 - 12:38 #4
bios koden kan du resette enten ved at tage vios batteriet ud i en halv time. elelr ved at ændre jumper på bundkortet. se evt en manual til bundkortet.

Men med bruger er det et andet problem. kender ikke andre måder end at formater, hvis man er låst ude der.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
29. juli 2010 - 12:43 #5
Formidabelt...
3 svar indenfor 1 min og 23 sek
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. juli 2010 - 12:44 #6
Og.
http://pcsupport.about.com/gi/o.htm?zi=1/XJ&zTi=1&sdn=pcsupport&cdn=compute&tm=31&f=10&su=p284.9.336.ip_p504.1.336.ip_&tt=4&bt=0&bts=1&st=24&zu=http%3A//pogostick.net/~pnh/ntpasswd/bootdisk.html

Scroll ned på siden .. Der kan du downloade en Iso fil Du brænder ud på en cd .. så booter du din pc med det .. Så cracker den windows os sletter koden .. tager 1 minut så kan du logge ind uden og skrive et password .. Super nemt
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. juli 2010 - 13:02 #7
http://www.eksperten.dk/spm/914964
Har du ikke lige skiftet det?
29. juli 2010 - 13:25 #8
<patrick14>: Dette burde du da vide ->

Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...
Avatar billede patrick14 Nybegynder
29. juli 2010 - 13:42 #9
Har prøvet at fjerne cmos batteriet og tænde maskinen uden, men der er stadig kode på. Lige pt. venter jeg på et nyt cmos batteri, da at stikket er smadret på det gamle.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2010 - 14:27 #10
på nogle bundkort er der en jumper, der kan/skal sættes for at nulstille bios. Se manualen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. juli 2010 - 14:34 #11
""Cmosbatteri""stikket er smadret på det gamle.?????
nu forstår jeg ikke mere!
Avatar billede ksoren Nybegynder
29. juli 2010 - 17:45 #12
En bærbar? Ikke alle bærbar har passwordet liggende i cmos - netop for at undgå at det slettes så nemt.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2010 - 19:23 #13
ksoren - hvor ligger de så? Vi tager ikke om disk-kryptering - men om adgang til bios.

patrick14 har været for ivrig, og knækket monteringen? Glipper alt andet, så brug vold? Håber, at din ven også er ven efter dine indgreb... Hvis jeg var dig, så ville jeg ikke pille mere - men overlade det til kyndige.
Avatar billede ksoren Nybegynder
29. juli 2010 - 20:00 #14
... i sin egen specielle chip.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
30. juli 2010 - 11:30 #15
ksorren, hvordan nulstiller jeg så skidtet?
Avatar billede ksoren Nybegynder
30. juli 2010 - 13:41 #16
Det afhænger ret meget af hvad det er for en computer.

Ved nogle modeller kontakter man producenten. Når man har bevist ejerskabet, så kan man få udleveret en kode.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
02. august 2010 - 20:37 #17
Har nu fået adgang til administrator brugeren, men mangler stadig at få fjernet bios passwordet.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2010 - 10:26 #18
hvilket motherboard er der i maskinen? Ud fra det går man ind på mobo-fabrikantens site - finder modellen, og læser manualen.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
15. januar 2011 - 00:22 #19
Lukker