Avatar billede D58Jeppe Nybegynder
26. juli 2010 - 14:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installeringer/afinstalleringer etc.

Hej

Jeg har på det sidste haft store problemer med min bærbar. Jeg kan ikke afinstallere vise programmer samt installere programmer som Skype, Adobe Flash, Java, etc.Jeg har også problemer med at gemme Word dokumenter.

Får følgende fejlmeddelse ved afinstallering af et program: Error 1314. The specified path %/APPDATA%\ is unavailable.

Følgende ved installering af Jave: Error 1606. Could not access network location %APPDATA%\.

System: Windows Vista Home Premium

Jeg bruger AVG Anti virus.

Håber der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2010 - 14:43 #1
i start/kør skriv
cmd
dette starter en kommandoprompt - i denne skriver du
set
så får du en liste med parametre til windows -
APPDATA skal være der, og er typisk i stil med
APPDATA=c:\users\[dit brugernavn]\appdata\roaming
hvis du har slettet/flyttet mappen, så skal den laves igen før windows atter kan gemme programdata.
Avatar billede D58Jeppe Nybegynder
26. juli 2010 - 14:53 #2
Det giver mig følgende:

TEMP=C:\Users\(Mit brugernavn)\AppData\Local\Temp
TMP=C:\Users\(Mit brugernavn)\AppData\Local\Temp

Hvordan laver jeg mappen igen, så det virker?

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2010 - 17:14 #3
Systemgendannelse? Hvis fejl er sket inden for få dage.
Kontrollere disken for fejl:  http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2010 - 17:26 #4
jeg ved desværre ikke, hvor windows sætter disse - men du burde have en 'skærmfuld' variable.
Prøv at oprette en ny bruger, og se, om appdata sættes der - hvis det er ok, så kopier dine data derover, og brug den profil fremover.
Alternativt - lav en systemgendannelse tilbage til før du fik problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2010 - 17:41 #5
Kan problemet mon være virus relateret?
Har du tjekket pc for virus?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2011 - 20:52 #6
Hvad skete der her?