Avatar billede Quinix Nybegynder
24. juli 2010 - 13:39 Der er 11 kommentarer

Windows 7 Disk Boot Failure, Insert System Disk and Press Enter

Hej :)
Jeg har lige installeret Windows 7 på min computer...
Det hele forløb som det skulle, windows startede fint op og det fungerede som det skulle.
Da jeg næste dag startede computeren op fik jeg beskeden " Disk Boot Failure, Insert System Disk and Press Enter "
Jeg har via bios sat 1st. boot til at være Hardisk. Jeg har også kigget på om hardisken er forbundet og virker..

Jeg har formateret, havde Windows-XP før.. Jeg bruger version 32 bit... Er virkelig på bar bund her! hjælp :)!
Avatar billede Quinix Nybegynder
24. juli 2010 - 14:13 #2
Synes jeg har ordnet alt hvad der står på den side.
Der er hverken CD eller USB tilsluttet under opstart..
Det er ikke en ny hardisk ..
Og min hardisk er sat som 1.st under Bios.. Kan virkelig ikke se hvad problemet kunne være -.-'!

4. Sikre, at din harddisk er indregnet i løbet system post. . Hvis det ikke er, så tjek dine kabler og tilslutninger.
Skal det ikke bare forstås som om hardiksen er tilsluttet og virker?
Ellers mange tak for hjælpen :)!
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2010 - 14:40 #3
start på dvd'en, og vælg rep.
du skal køre
bootrec.exe /FixBoot
jf http://support.microsoft.com/kb/927392
Avatar billede Quinix Nybegynder
24. juli 2010 - 14:59 #4
Når jeg skriver " FixBoot " skriver den bare at den ikke blev genekendt som en intern eller ekstern kommando, et program eller en batchfil ? :/
Avatar billede Quinix Nybegynder
24. juli 2010 - 15:04 #5
Har fuldt hjemmesiden du har linket : /
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 15:25 #6
http://www.sevenforums.com/tutorials/3413-repair-install.html

Hvis din harddisk er i orden, kan en repair måske være en mulighed
Avatar billede Quinix Nybegynder
24. juli 2010 - 16:18 #7
Det virker bare ikke... det er mig en gåde !
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2010 - 16:46 #8
du skal ikke skrive fixboot - du skal skrive
bootrec.exe /FixBoot

dvs /fixboot er en parameter, der forklarer bootrec, hvad den skal lave.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 16:59 #9
Prøv at se om Sata mode i bios står som AHCI, det bør der når du kører win7. Hvis der står Sata mode IDE, så ret det til AHCI
Avatar billede Quinix Nybegynder
24. juli 2010 - 17:33 #10
bootrec.exe /FixBoot "Elementet blev ikke fundet" det er det eneste den siger...
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2010 - 21:12 #11
Hvad blev slutningen her.

Har du prøvet Fiskerbo`s ide. Det lyder som en rigtig god ide