Avatar billede jensen363 Forsker
22. juli 2010 - 12:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ordretilgang mod betalingsmøsnster

På baggrund af dataudtræk skal jeg have foretaget en gruppering af datoer til betalingsanalyseformål.

Mit datasæt beståe af følgende

Ordredato
Ordre i stk
Betalingsdato

Jeg ønsket at udtrække de seneste 14 dages bogførte bestillinger, men vil have illustreret hvor mange der er bogført på selve ordredato svarende til dag 0, hvor mange der er bestilt dagen før svarende til dag -1 osv.

Da jeg skal kunne sammenligne betalingsdatoerne, skal jeg på een eller anden måde have konverteret ordredatoerne til 0, -1, -2 osv. i forhold til betalingsdato ...

How to do ?
Avatar billede jensen363 Forsker
22. juli 2010 - 14:59 #1
Hold da kæft hvor kan man være blind en gang i mellem .

Træk Ordredato fra Betalingsdato !!!!!
Avatar billede jensen363 Forsker
22. juli 2010 - 15:00 #2
Det må være varmen :-)
Avatar billede mike1963 Nybegynder
22. juli 2010 - 15:06 #3
SQL:

Select
Betalingsdato
,DAYOFYEAR(Ordredato) - (DAYOFYEAR(CURDATE()) - 14) as relative

DAYOFYEAR er julian altså 1 - 365

Så tricket er at i dag er 221 og for 14 dage siden var det 207

221 - 207 = 14
220 - 207 = 13
.
207 - 207 = 0

relative er en "skabt" kolonne udfra udsagnet:

DAYOFYEAR(Ordredato) - (DAYOFYEAR(CURDATE()) - 14) as relative

Er det det du vil ?
Avatar billede jensen363 Forsker
22. juli 2010 - 15:35 #4
Hej Mike

Det vil jeg tro ...

Jeg endte op med dette

SELECT DATA.[RECOGNITION DATE], DATA.[ACT BOOK DATE] AS [ORDER DATE], IIf(([ORDER DATE]-[RECOGNITION DATE])<=-21,-21,([ORDER DATE]-[RECOGNITION DATE])) AS [PATTERN ID], Sum(DATA.STK) AS STK
FROM DATA
GROUP BY DATA.[RECOGNITION DATE], DATA.[ACT BOOK DATE]
HAVING (((DATA.[RECOGNITION DATE]) Between Date()-1 And Date()-14));