Avatar billede mrandersb Nybegynder
20. juli 2010 - 15:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Backup og synkroniseringsprogram

Hej

Jeg har en mappe med en masse filer og under mapper. Jeg vil gerne have et program som kan lave backup af alle disse mapper let. Denne backup skal gemmes online på en server der hører med til programmet, og der skal være så meget plads som jeg har brug for. Samtideig vil jeg også gerne have sådan at programmet synkroniserer med en anden mappe jeg har liggende på et eksternt drev, så jeg altid har de samme filer på mit drev og det eksterne.

Nogen der kender sådan en service/program. Jeg vil gerne betale for det, men helst ikke meget mere end 100 kr. on året.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. juli 2010 - 17:05 #1
Hehe - jeg vil også gerne have hele verden for ingenting...

Hvilke datamængder taler vi om? - 500MB eller 40GB?

http://www.idrive.com/ er en af de mere populære, men du får altså kun 2GB gratis. Jeg kender ikke rigtig nogen tjenester der er lette at bruge, hvor man får mere.

M.h.t. den lokale synkronisering, vil jeg anbefale at du kigger på Microsoft SyncToy: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=c26efa36-98e0-4ee9-a7c5-98d0592d8c52

Skulle du finde en gratis FTP-server, findes der også et program der kan tage backup til denne... - den finder jeg lige.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. juli 2010 - 17:07 #2
Avatar billede mrandersb Nybegynder
21. juli 2010 - 08:27 #3
Lige nu bruger jeg mozyhome, og der er også 2 GB gratis, men koster ligesom idrive ca. 300 kr. om året, hvis man vil have mere plads. Jeg kunne forestille mig at jeg kommer til at bruge 10 - 20 GB i alt. Så tænkte der måske var noget billigere (vil som sagt gerne betale lidt for det, men hvis 300 kr. om året er det eneste så må jeg jo betale det, men så skal det også virke upåklageligt).

Jeg har måske mulighed for at få sat en ftp server op, men ved det ikke lige endnu. Der er ikke et program der kan klare synkronisering og backup i et?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. juli 2010 - 08:37 #4
Hvis du finder en stabil FTP-server, tror jeg faktisk SyncBack vil kunne klare det. Den kan også tage backup til anden lokation end FTP-server.
Avatar billede mrandersb Nybegynder
05. august 2010 - 08:16 #5
Endte med at bruge SyncBack, tak for rådet. Smid et svar
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. august 2010 - 09:25 #6
Der er svar her...