Avatar billede zhyco Nybegynder
20. juli 2010 - 10:07 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

ASUS eee - Ubuntu problemer

Min svigerfar har fået problemer med sin ASUS eee med ubuntu installation.

Vi kan ikke gennemskue hvad årsagen er, men problemet viser sig som en af tre ting:

- En endeløs og konstant indtasten af punktummer
- En endeløs og konstant intasten af z'er
- En deaktivering af pegefeltet

Om der er tale om en hardwaredefekt, eller om det er noget i Ubuntu der er på afveje, har vi ingen ide om, og jeg spørger også herinde fordi Ubuntu absolut ikke er min spidskompetence. :)

Her er hvad jeg umiddelbart ved om netbooken:
OS: Standardversion (Gået tilbage fra Ubuntu 10.04 netbook remix)
Model: EEE pc 901

Mangler I detaljer skal jeg gøre alt hvad jeg kan for at hjælpe. Jeg ved at min svigerfar vil være evigt taknemmelig hvis problemet kan løses. :)

Jens
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2010 - 11:00 #1
Nu har der lige være en større debat herinde vedr. "ikke lukkede tråde" du har et par temmelig gamle der stadig er åbne, så se nu at få dem lukket
Vedr. svigerfars computer, så ville jeg nok køre en gang "e2fsck" (kontrollerer og reparerer disk og filsystem) fra en live-cd f.eks. www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede bmpi Nybegynder
20. juli 2010 - 14:21 #2
Ang. punkt 3: Har du checket at pegepladen ikke er blevet deaktiveret System>Indstillinger>Mus>Pegeplade ?

De to første punkter lyder afgjort som hardwareproblemer eller problemer med nogle taster - det er ikke første gang, at man har set et ødelagt tastatur..

En googling på det viser da også, at netop Asus EEE har temmelig mange problemer med tastaturet - og mange forskellige slags problemer. Men jeg har også fundet et par indlæg rundt omkring, som beskriver det samme problem, som du har. Men ingen løsning på det.

http://www.google.dk/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=asus+eee+keyboard+problem

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=474645#p474645

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=503277#p503277

Som sidstnævnte tråd nævner, så vil et nyt tastatur løse alle problemer med det. Det kan angiveligt købes på Ebay for 15$
Avatar billede zhyco Nybegynder
03. september 2010 - 11:40 #3
Problemet har ikke løst sig endnu, og det hele ender vist med at svigerfar må ud og investere i en ny EEE.. Jeg deler pointene mellem bmpi og mig selv.. Tak for forsøget.. :)
Avatar billede bmpi Nybegynder
03. september 2010 - 11:58 #4
Inden i køber en ny Eee skulle du måske prøve på det danske Ubuntu Forum, hvor der måske er nogen, som er har prøvet det samme og har en hurtig løsning: http://ubuntudanmark.dk/forum

Alternativt laver mit firma (også privat) Ubuntu support, og vi kan da sende en mand ud til jer. Det er ikke gratis som Ubuntu forummet, men det kan alligevel vise sig at være billigere i den sidste ende end en ny maskine: http://www.o-biz.dk/support