Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2010 - 12:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lydfiler

Jeg låner lydbøger på biblioteket, men de er i mp3 format.

Hvilket format skal jeg konvertere til, så de kan afspilles på stereoanlæg med alm. cd-afspiller?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
18. juli 2010 - 12:36 #1
Hvis du har et CD-brænderprogram som f.eks. Nero er det nem at sætte den til at lave en lyd-CD, og trække MP3-filerne ind som source.
18. juli 2010 - 12:50 #2
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have opretter dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

http://www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Audio/
Avatar billede falster Ekspert
19. juli 2010 - 22:41 #3
Begge ovenfor er virkelig gode råd.

Derfor kun disse tilføjelser:

1. Du kan også brænde en lyd-CD med Windows Media Player.

2. Du skal være sikker på, at dit stereoanlæg kan afspille hjemmebrændte lyd-CD'er.

3. En lyd-CD rummer kun 80 minutter. Derfor er mp3-skiver smartere til lydbøger (i hvert fald af romanlængde).

4. Google gerne på "make audio cd" eller "burn audio cd".
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2010 - 10:37 #4
Tak for svarene.

Ser ud til at den optimale løsning må være at anskaffe en dvd-afspiller, der understøtter mp3.