Avatar billede jancf Nybegynder
18. juli 2010 - 09:20 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

mistet usb porte

hej allesammen .
jeg har fået det problem at alle usb porte skriver at enheden jeg tilslutter har fejl og at vindows ikke kan finde den . jeg har opdateret min gps i 2 timer uden bøvl . ved næste opstart var den gal incl printer .
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2010 - 09:25 #1
Prøv at gå i enhedshndtering og fjern usb porte. Genstart pc og lad windows indlæse driveren igen. Kan det tænkes du har fjernet gps, uden at bruge sikker fjernelse?
Hvis dette ikke virker, prøv at kontrollere disk med chkdsk.
Avatar billede jancf Nybegynder
18. juli 2010 - 09:47 #2
skal jeg fjerne alle usb porte ?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2010 - 09:55 #3
Fik lige nærlæst dit spørgsmål. Nej i førte omgang skal du ikke fjerne dem. Hvilken enhed har problemer?

Ps Der sker ikke noget ved at fjerne usb portene. Det der sker er at driverne til de forskellinge enheder bliver genindlæst, når man indsætter dem.

Men vi må lige se hvad du skriver tilbage om.
Avatar billede jancf Nybegynder
18. juli 2010 - 10:09 #4
jeg fjernede to og ved opstart installerede den så drivere igen , men straks jeg tilslutter eks kamera skriver den ukendt enhed .
Avatar billede haverslev Novice
18. juli 2010 - 10:53 #5
Som alt muligt andet, så kan USB porte også gå i koks - det vil sige at, selvom der ikke er tilsluttet enheder pt. i portene eller der er nogle usb enheder som man ikke bruger mere, så gemmes de alligevel på pc`en og de kan blokke op og derved "låse" portne.

Hvis du henter og kører USBDeview, ser du mængder af 'tilsluttede' USB enheder.
Selv forlængst frakoblede enheder optræder stadig der, og de kan på en eller anden måde ligge og spærre.

Alle under 'Safe to uninstall', kan du højreklikke på og fjerne dem alle, når du så sætter en enhed i stikkene så oprettes den selvfølgelig igen.

Link til programmet: http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html

Evt. anden løsning som kan bruges:
Som alt muligt andet, så kan USB porte også gå i koks - det vil sige at, selvom der ikke er tilsluttet enheder pt. i portene eller der er nogle usb enheder som man ikke bruger mere, så gemmes de alligevel på pc`en og de kan blokke op og derved "låse" portne.

Hvis du henter og kører USBDeview, ser du mængder af 'tilsluttede' USB enheder.
Selv forlængst frakoblede enheder optræder stadig der, og de kan på en eller anden måde ligge og spærre.

Alle under 'Safe to uninstall', kan du højreklikke på og fjerne dem alle, når du så sætter en enhed i stikkene så oprettes den selvfølgelig igen.

Link til programmet: http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html

Du mister IKKE billeder, mails, dokumenter osv. - det er kun en gendannelse af [systemfiler[/b].
Dog vil den fjerne programmer, der er installeret efter den dag man evt. systemgendanner tilbage til.
Avatar billede haverslev Novice
18. juli 2010 - 10:56 #6
Ups, der var vist lidt copy/paste for meget id det der :-)

Evt. anden løsning som kan bruges, er systemgendannelse:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/What-is-System-Restore
Du mister IKKE billeder, mails, dokumenter osv. - det er kun en gendannelse af systemfiler.
Dog vil den fjerne programmer, der er installeret efter den dag man evt. systemgendanner tilbage til.
Avatar billede jancf Nybegynder
18. juli 2010 - 11:52 #7
desværre det gav intet resultat . den kan ikke genkende det der bliver tilsluttet .
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2010 - 12:00 #8
Har du gule anmærkninger i enhedshåndtering?
Avatar billede jancf Nybegynder
18. juli 2010 - 15:00 #9
nej det stå ud for alle at de fungerer
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2010 - 17:25 #10
#4 hvor mange usb relaterede ting har du i enhedshåmdtering?
Kunne være der var en af de andre der ikke virker korrekt, siden Windows ikke genkender dit kamera.
Jeg har hele 8 stk drivere under usb.
Avatar billede jancf Nybegynder
19. juli 2010 - 19:14 #11
jeg har 6 , uanset om jeg sletter alle og starter på ny installerer den driver , men straks jeg tilslutter er den gal
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juli 2010 - 22:11 #12
Haverslev har du nogle ideer??
Jeg er lidt blank.
Geninstallation?? Usb del defekt??
Avatar billede haverslev Novice
20. juli 2010 - 08:20 #13
Prøv først at gå i Bios og lav en "Load default settings / Optimized settings" - på de fleste pc`ere er det som regel nok at trykke på F9 og derefter F10 for at gemme opsætningen i Bios.

Det er muligt at du lige skal kigge menu punkterne igennem inde i bios og se om punktet Legacy USB er enable.

Hvis ikke dette har nogen effekt, så prøv at installere chipset driveren, enten fra en cd du evt. fik med pc, eller du kan hente/installere fra pc producenten eller bundkort producentens hjemmeside. (husk der er forskel på 32/64bit drivere)

Hvis det så ikke har noget effekt, så er jeg bange for at der er defekt controller
Avatar billede jancf Nybegynder
21. juli 2010 - 12:53 #14
var en tur omkring værksted ,har fået nye usb stik monteret , så nu kører den . tak for alle svar
Avatar billede jancf Nybegynder
21. juli 2010 - 12:56 #15
var en tur omkring værksted , har fået ny usb hub monteret , så nu kører den . tak for alle svar .
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2010 - 15:24 #16
Ref #13.
Burde du ikke give Haverslev point??