Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
15. juli 2010 - 13:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Masterpages og form med action=

Jeg skal bruge aspsmartupload og har derfor brug for at have en action på min form, men skal jeg lave en speciel masterpage hvori der på form tagget står action osv. Det virker, men er der ikke en anden måde at lave en klassisk form når man bruger MasterPages.

Jeg skal vælge et par filer til upload og så en knap til submit, det er alt.
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2010 - 13:21 #1
med webforms vil der uhyre sjældent være behov for at sætte forskellige actions på form-tagget da man ikke på samme måde som i fx klassisk ASP sender med en action men derimod poster tilbage i form af en event, fx Click på en knap, og skal man endelig poste et andet sted hen vil det oftest ske ved et crosspage postback.
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
15. juli 2010 - 13:27 #2
De fleste der spørger på aspsmartupload henvises til at den skal bruges i klassisk asp, det forstår jeg godt.
Men ville dog gerne bruge den da den virker. Men ikke hvis det skal være så besværligt.
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2010 - 13:42 #3
Jeg ved ikke om du bruger noget specielt fra aspsmartupload, men ASP.NET har allerede en indbygget upload-kontrol, der også fungerer fremragende.
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
15. juli 2010 - 13:50 #4
Ved jeg godt, men den virker ikke for mine brugere.
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2010 - 14:00 #5
Hvis den ikke virker for dine brugere ligger der enten en konfigurations- eller programmeringsfejl bag som højst sandsynligt kan løses meget mere elegant end brugen af aspsmartupload.
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
17. september 2010 - 08:39 #6
Tak, svaret lå i webconfig'en heri står en max størrelse for upload filer, den skruede jeg på, så virkede std. fileupload pludselig meget bedre.
Avatar billede keysersoze Guru
17. september 2010 - 23:48 #7
tak for hjælpen...