Avatar billede mickbille Nybegynder
13. juli 2010 - 22:00 Der er 6 kommentarer

Skal have XP - Har Windows 7

Hej ..

Jeg sidder med en Hp pavilion dv6101ea bærbar, hvor der ligger Windows 7 på, nu skal jeg have XP på den. Den kan ikke finde harddisken.. Er det noget med det der SATA at gøre ?

Hjælp!
Avatar billede mortvader Nybegynder
13. juli 2010 - 22:03 #1
Du skal sansynligvis ind i BIOS og sætte disk systemet til "legacy" eller "combatibility" eller noget i den stil.

Efter install, kan du sætte systemet tilbage til "native", "auto", "default" eller hvad der nu er standard :)
Avatar billede mickbille Nybegynder
13. juli 2010 - 22:14 #2
Jeg er ikke skide god til BIOS, jeg synes ikke kan jeg se noget som hedder det? Når jeg går ind i BIOS hedder det phoenixBIOS, det måske det samme ?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
13. juli 2010 - 23:05 #3
ja du skal nok trykke f6 under indlæsing af filer, derefter skal du bruger driveren til din controller, hvis den da findes til dette gamle OS.
XP er jo et forældet system så derfor kender den jo ikke alt dit hardware.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2010 - 00:37 #4
Svaret er et andet og det skal jeg gerne give dig, hvis du gider lukke de 2 gamle spørgsmål. Jeg er selv gået fra win7 64bit til XP-pro 32bit.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2010 - 07:35 #5
Ja og det er ikke bare lukke dem og tage point selv. Har du fået hjælp så må du bede om svar og uddele point, hvis der ikke er svaret.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 01:39 #6
Nå det var åbenbart for meget forlangt. Afmelder spørgsmålet.