Avatar billede bse1258 Nybegynder
23. juli 2001 - 07:41 Der er 9 kommentarer

Hardware problem

Jeg har instaleret windows2000 på min Compaq maskine, men den kan ikke finde mit dvd-drev og brænder.
Den har fundet den en enkelt gang, men det ville ikke virke. Inde i bios kan jeg se, at den har fundet det rigtige dvd-drev og brænder, men når jeg søger efter hardware i win2000, finder den ikke noget.
Når jeg starter maskinen i safemode, er mit dvd-drev og brænder der og de virker, men forsvinder igen når jeg genstarter normalt. Maskinen er også lang tid om at starte i nornalt mode, men hurtig i safemode.
Avatar billede jimse Nybegynder
23. juli 2001 - 08:24 #1
Når du starter i safemode indlæses der kun et minimum af drivere og programmer, derfor er det hurtigere.
Det er muligt at dit dvd-drev og brænder konflikter med andre ting når du starter op i normal mode. Prøv at gå ind i enhedshåndteringen og se om du har nogen konflikter.
Avatar billede bse1258 Nybegynder
23. juli 2001 - 10:14 #2
Der er ingen konflikter i enhedshåndteringen, men jeg kan heller ikke se mit dvd-drev + brænder der.
Avatar billede kedde16 Nybegynder
23. juli 2001 - 13:12 #3
måske er dit DVD og brænder drev ikke i stand til t kører med Win2000
Avatar billede siam-dk Nybegynder
23. juli 2001 - 23:19 #4
Det har jeg oplevet i Win 98, men ALDRIG i win 2000......
Jeg måtte ominstallere hele lortet. Dengang
Avatar billede bse1258 Nybegynder
24. juli 2001 - 06:24 #5
Mit drev er understøttet af win2000.
Jeg har prøvet at formaterer og så geninstalerer, samme problem.
Det må have noget at gøre med de driver den loader i safemode kontra de driver i normalmode.
Avatar billede ost Nybegynder
03. august 2001 - 20:14 #6
Jeg kunne forestille mig et det er noget med apsidrivere, du må ikke installere den nyeste (vist nok 4.32). Den skal hedde 4.28 og du kan hente den fra www.tweakup.dk
Avatar billede ost Nybegynder
03. august 2001 - 20:15 #7
Jeg havde samme problem med en hp9150i brænder
Avatar billede ost Nybegynder
03. august 2001 - 20:15 #8
Eller også hedder det via-drivere. Man kan ikke lige huske alt :-)
Avatar billede bse1258 Nybegynder
13. august 2001 - 18:20 #9
Jeg har prøvet at instalerer via4.28 driverne, det hjalp desværre ikke.