Avatar billede janzababy Nybegynder
11. juli 2010 - 00:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rettigheder paa tshirts!?

Hejsa!

Lige pt. er jeg nu paa ferie i Bulgarien, med DUF (Ungdomsrejser) i Bulgarien.

Overfor det hotel jeg bor paa, ligger der en tshirt forretning, som laver tshirts med tryk, og i sjov, ville jeg og en kammerat lave en tshirt - hvor der i bunden af tshirten staar DUF-GUIDE.

Idag kom destinationschefen saa til mig, og sagde at dette var ulovligt da jeg udgav mig for at vaere en guide, selvom jeg aldrig er blevet antastet eller svaret paa nogle som helst spoergsmaal. Jeg fortaeller ogsaa at jeg IKKE er guide, naar folk spoerger mig.

Jeg syntes det lyder maerkeligt, at hun kan tvinge mig til ikke at gaa med den troeje jeg har betalt for at faa lavet. Kan dette virkeligt passe? (De tshirts som guiderne har faet lavet er faktisk fra samme butik, har jeg faaet at vide!)

Jeg haaber paa et hurtigt svar!

Mvh.
Jan
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. juli 2010 - 00:41 #1
Voksne mennesker løser den slags problemer i mindelighed, uden at ty til regler, juristeri, advokater og generel diskussion.

Du siger blot: "Ups, jeg kan godt se at det ikke er så smart", og putter T-shirten i bunden af kufferten. Og nyder resten af ferien.

Dermed giver du guiderne fred til deres normale arbejde.

Herhjemme er der sikkert ingen der har noget imod den T-shirt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2010 - 13:04 #2
Jeg syntes det lyder maerkeligt, at hun kan tvinge mig til ikke at gaa med den troeje jeg har betalt for at faa lavet.

Hvorfor i alverden vil du også udgive dig for at være guide, når du ikke er det? Kan sagtens se det fra destinationschefens side, at de ikke vil have det.
Træls at du ikke må bruge en t-shirt du har betalt for, men sådan er det desværre. Du skulle nok have tænkt dig lidt bedre om :)
Avatar billede janzababy Nybegynder
19. januar 2014 - 19:30 #3
Lukket