Avatar billede No_pain_No_gain Nybegynder
10. juli 2010 - 13:59 Der er 1 kommentar

Hjælp til Hosting og platform

Heej alle (:

jeg vil lave mig en hjemmeside som har nogle af de samme bruger egenskaber som www.bilgalleri.dk

Men ikke i asp.

Jeg vil lave det i xhtml, php, phpBB, mysql.

Men da jeg ikke ønsker at lave alt fra bunden tænkte jeg på om Magento kan bruges som platform?

Da jeg forventer at det vil tage mig 8 - 12  måneder vil det så overhovedet være en ide at købe en serverplads, som f.eks VPS 512 til 79 kr/md det første år..  https://surftown.dk/vps/priser

Da jeg forventer efter lanceringen af siden vil der være 1000 - 3000 bruger første år, andet år 10.000 - 20.000 og 3-5 år over 100.000 (det en global side)

Jeg har ikke fundet på det endelige domæne navn, så lad os kalde det www.xxyy.com men om 8-12 måneder vil jeg have det til at hedde www.ddaakk.com    kan det sagtens lade sig gøre?

Hvilken Hosting udbyder vil i referere til, hvor det er muligt at have en mysql database, serverplads? Prisen skal være overkommelig da det jo første år er penge ud af vinduet.. ? Men med mulighed for at opgradere..

Jeg bruger Windows Vista...

Er det nødvendigt med en serverplads det første lille år, når jeg bare skal bruge noget dataplads fra en hosting udbyder?

Hvor meget trafik i GB trækker 1000-3000 bruger vil i skyde på? Og 10.000 - 20.000 ?

Håber på i kan hjælpe mig videre, på forhånd mange tak! (:

Dbh. Kevin H.
Avatar billede bmpi Nybegynder
15. juli 2010 - 14:11 #1
Hej Kevin

Jeg kan også anbefale vores VPS tilbud på http://www.vpshosting-danmark.dk. Det er lidt billigere end Surftown det første år, og meget billigere end Surftown årene derefter.

Du kan starte med den lille VPS, og efterhånden som dit website kræver mere og mere kan du bare opgradere.

For at svare på dine øvrige spørgsmål:

* Men da jeg ikke ønsker at lave alt fra bunden tænkte jeg på om Magento kan bruges som platform?

Du kan sagtens bruge Magento som platform, men du kommer helt sikkert ikke uden om at skulle lave en masse selv - uanset hvilken platform du vælger. Vær opmærksom på at Magento er en ecommerce-platform, og er optimeret til nethandel og produkter/varer.

* Jeg har ikke fundet på det endelige domæne navn, så lad os kalde det www.xxyy.com men om 8-12 måneder vil jeg have det til at hedde www.ddaakk.com    kan det sagtens lade sig gøre?

Ja, sagtens. Bare vær opmærksom på når du laver links på siden, at du laver dem relative og ikke globale. Altså at linket hedder "/link-til-side" i stedet for "www.domæne.com/link-til-side"

* Hvor meget trafik i GB trækker 1000-3000 bruger vil i skyde på? Og 10.000 - 20.000 ?

Det er umuligt at svare på. Det kommer an på indholdet på din side, dine cache/proxy indstillinger, din kode og meget meget andet.