Avatar billede bluelemon Nybegynder
09. juli 2010 - 23:26 Der er 6 kommentarer

Kan ikke slette mappe

Jeg har forsøgt at slette en mappe uden held - mappen er NTFS i Windows 7 Ultimate.

Jeg har ikke adgang til at se indhold af den "dybeste" folder - en backup jeg havde af min gamle registreringsdatabase....

Uanset hvad jeg gør, kan jeg ikke slette den sk... mappe....

Nogen der har en link til utility der kan give mig rettighederne - eller kan fortælle hvad jeg skal gøre

Jeg har full control som administrator og mappen arver ovenfra

Claus
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2010 - 00:12 #1
Du kunne prøve denne her tool:
http://ccollomb.free.fr/unlocker/
Virker det ikke når windows er oppe at køre, så prøv at starte op i fejlsikret og forsøg så.
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
10. juli 2010 - 00:37 #2
Prøv at hent denne reg fil (http://www.magnusbm.dk/fc.reg) og kør den, bagefter højrekliker du på mappen og vælger "Grant Admin Full Control"
Avatar billede Selas Nybegynder
10. juli 2010 - 02:57 #3
Jeg bruger det samme som #2. (insæt thumbs up smiley here)

Du kan også hente det her hvis #2's link bøvler (gjorde det for mig i firefox), og evt. læse lidt mere om det.  :-)

http://www.mydigitallife.info/2009/05/21/take-and-grant-full-control-permissions-and-ownership-in-windows-7-or-vista-right-click-menu/
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
10. juli 2010 - 14:09 #4
Ja firefox prøver åbenbart at åbne filen direkte i browseren :D
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
11. juli 2010 - 20:30 #5
Blander mig i debatten, og vil anbefale den samme som 220661.

Unlocker er et super værktøj, der kan omdøbe, flytte, slette, eller låse filer op, der er låst af programmer, som f.eks. media afspillere, explorer, eller rundll.exe og lignendende.

Programmer gør det super enkelt, og man kan vælge om man vil afslutte programmet der bruger resoursen eller bare vil fjerne filen fra programmets hukommelse, så den kan bruges uden at slukke programmer. :)
Avatar billede bluelemon Nybegynder
17. september 2010 - 08:33 #6
Jeg prøvede alle programmer og lige lidt hjalp det.

For et par dage siden prøvede jeg at køre en diagnostikchek på disken og den var helt gal med nogle clusters på disken, og MBR var tilsyneladende "ødelagt"

Kørte Diskrepair og vupti, så kunne jeg igen få adgang til data - har ikke checket alle data endnu, men de primære var okay.