Avatar billede lord-jonas Nybegynder
09. juli 2010 - 12:06 Der er 1 løsning

Umbraco skabelon

Hej.

Jeg har lavet et site i Umbraco med forholdsvis mange lag, så jeg har skulle bruge en del templates.

Skal lige siges at jeg kun har arbejdet i det i 3 dage, så jeg ved ikke så meget om det.

Men i et andet cms system jeg har arbejdet i kunne man bare i selve wysiwyg editor vælge en skabelon til sin indholds side, som man har lagt i en bestemt mappe.

Kan man ikke også gøre det i Umbraco?
Avatar billede jokkejensen Novice
09. juli 2010 - 14:34 #1
Du er fri til selv at designe umbraco admin som det ønsker dig.

Har selv gode erfaringer med at ligge det egentlige indhold uden for selve "sitetree" i umbraco, og vælge det med "ultimate picker".. Herved kan det genbruges over sider.

Hvis du vil bruge skabeloner i wysiwyg editor, skal du bare lave en macro, og sætte et flueben i "use in editor", og tage stilling til "render in editor"... Så kan du have skabeloner den vej, der er en knappe i wysiwyg editoren til at indsætte en umbraco macro..

/J