Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2010 - 21:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flytning af database

Jeg skal meget snart flytte en database fra en adresse til en anden. Begge adresser befinder sig hos Gigahost, men der er tale om to forskellige konti (altså to forskellige ejere).

[quote]Det kommer an på om der er tale om 2 forskellige konti hos os. Hvis der er det, skal databasen flyttes også. Det kan man gøre via PHPmyadmin, og lave en eksport/import af databasen på de rette brugerkonti[/quote]

Det er den hjælp jeg kunne få hos Gigahost. Og det er ikke nok for mig, der ikke ved alverden om it.
Så jeg har brug for en mere uddybende vejledning.
Avatar billede justrace Novice
02. juli 2010 - 23:20 #1
Log ind på admin siden der tilhører den konto hvor dataene er nu, og vælg phpadmin, og eksporter det hele.

Dernæst importer på den anden konto.
Avatar billede justrace Novice
02. juli 2010 - 23:23 #2
Du venter jo bare med at slette den indtil kopieringen er i orden, så skulle der gå ged i det, er det jo bare at gøre det igen.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2010 - 23:59 #3
ok.
Men hvad med felter og alle de flueben og prikker man kan sætte og flytte andre atder hen. Hvordan skal jeg forholde mig til alt det?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 00:08 #4
"vælg phpadmin og eksporter det hele"

Det syntes jeg ikke giver mening. Kan ikke se noget der hedder sådan. Sorry, men syntes ikke det er bedre med dine 'tre' linjer end Gigahosts tre linjer ...

Jeg er _helt ny_ i dette og har ikke meget tæft for den slags. Er der ingen som kan forklare det mere oræcist, tror jeg at jeg må prøve at finde nogen der kan gøre det i stedet.
Avatar billede sth Novice
03. juli 2010 - 20:11 #5
hent mysqlfront og gå ind i værktøj , vælg transfer.. og vælg nu den base der skal flyttes til super nemt :)
mysql er gratis lige pt. mener jeg
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2010 - 17:04 #6
Nu er det tæt på at siden skal flyttes, så ville til at foreberee mig på det. Jeg hentede derfor ovennævnte program, men jeg kan ikke finde ud af at installere det.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2010 - 17:06 #7
Hvad skal man vælge i 'Connection type'?

Built-in
DLL
HTTP Tunnel

?

Den slags har jeg ikke forstand på.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2010 - 20:33 #8
Nå, denne tråd er tilsyneladende død. Så må jeg jo oprette en ny.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2010 - 21:51 #9
.
Avatar billede sth Novice
22. juli 2010 - 22:42 #10
Det var da heller ikke længe jeg fik til at svare..... 3 timer og du har ikke selv svaret i 18 dage !

hvis du vælger default værdier er jeg siker på at det køre for dig.