Avatar billede ssksogaard Nybegynder
01. juli 2010 - 17:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Makro til oprettelse af ark med navn fra skiftende celler

Hej Eksperter...

Jeg har brug for en makro (eller anden løsning) der kan oprette et nyt ark og navngive det ud fra en liste.

Jeg har en lister over en række tegninger, tegnings navnet er opdelt i 4 rækker A,B,C & D. I række E har jeg en dropdownmenu med "Ja;Nej".

Hvis jeg i E4 sætter den til "Ja", skal det oprettes et nyt ark med navn A4+B4. Arket skal være en kopi af at andet ark "log".

Derudover vil jeg gener at den også selv SAMMENKÆD(A4+B4+C4+D4) i F3, i det ny oprettet ark.

Kan dette lade sig gøre?

Mvh.
Søgaard
Avatar billede supertekst Ekspert
01. juli 2010 - 18:30 #1
Ja - hvis du har mulighed for at sende filen - så kan jeg sætte en makro ind..

@-adresse under profil.
Avatar billede supertekst Ekspert
02. juli 2010 - 09:06 #2
Rem Version 2
Rem =========
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim kol As Integer, ræk As Long
    Application.ScreenUpdating = False

    kol = Target.Column
    ræk = Target.row

    If kol = 6 And Target.Value = "Ja" And Target.Offset(0, -1) <> "" Then
        opretnytArk ræk
    End If

    Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Private Sub opretnytArk(ræk)
Dim antalArk As Integer, arkNAvn As String, række As String
    række = ræk
    arkNAvn = Range("A" & række) & Range("B" & række)
    antalArk = ActiveWorkbook.Sheets.Count

    Worksheets("Log").Copy After:=Worksheets(antalArk)
    Sheets(antalArk + 1).Name = arkNAvn

    With Sheets(antalArk + 1)
        .Range("F3") = Range("A" & række) & Range("B" & række) & Range("C" & række) & Range("D" & række)
        .Columns.AutoFit
    End With

    Sheets("Ark1").Activate
End Sub