Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 18:37 Der er 40 kommentarer

AppleSyncNotifier.exe - Komponenten blev ikke fundet. Årh nej!

Hej venner!

nu har jeg kigget rundt på de forskellige sider da jeg får et MEGET irriterende pop up vindue, HVER gang jeg åbner min computer. "Dette program kunne ikke starte, fordi CoreFoudation.dll ikke blev fundet. problemet kan muligvis løses ved at installere programmet igen."

jeg vil høre om det er virus der skal fjernes med virus programmer - SUPERAntiSpyware- Malwarebytes? eller om det er et program der skal på en eller anden måde opdateres, eller geninstalleres? for da jeg har kigget google igennem har jeg fundet mange steder hvor der har stået C: \\ Programmer \\ Fælles filer \\ Apple \\ Mobile Device Support \\ bin \\ AppleSyncNotifier.exe. O4 - HKLM \\
og jeg har prøvet og se om jeg har kunne "finde" frem til det igennem mapper. men kan ikke finde ind til "fælles filer" osv..

jeg har kørt "superantispyware" programmet igennem og scannet hele computeren igennem. og den fandt en masse trusler som var en masse cookies af forskellige slags. de blev sat i karentæne og slettet.. jeg har efterfølgende genstartet computeren igen. men den popper stadig op. Ved nogen hvad det overhovedet er for noget??

Kærlig hilsen Michala!
Avatar billede aners Nybegynder
22. juni 2010 - 18:47 #1
Start > Run > msconfig

Fanen 'Services': Sæt hak i 'Hide All Windows Services' og klik Disable all

Fanen Startup: Fjern hak i alle de services som du ved ikke skal startes.

Reboot, be happy - eller køb en Mac.
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 18:50 #2
Det skal siges at igår forsvandt min sidepanel, og min baggrund blev sort og kunne ikke ændres. senere kom der en blå skærm op med en masse ting der stod (som jeg ikke fik læst) og nogen tal der talte ned.. jeg skyndte at slukke den og jeg åbnede den igen med Fejlsikret tilstand, jeg Geninstallerede en opdaterings proces en gang tilbage fra januar tror jeg, så jeg genskabte tidligere filer. efter har jeg haft baggrund igen og siddepanel.
MEN stadig pop up vindue! :/ Køre vista
Avatar billede f-arn Guru
22. juni 2010 - 18:52 #3
http://go.trendmicro.com/free-tools/hijackthis/HiJackThis.exe
Kør HijackThis, klik på "Do a systemscan scan and save a logfile"  kopier loggens tekst og send den herind.

Bemærk Hijackthis skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet

Mht.: Vista og Windows 7 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
22. juni 2010 - 18:54 #4
Velkommen til E. ...

Instalér http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

CCleaner - Værktøjer - Opstart - find 'noget' der ligner [AppleSyncNotifier] og disable/fjern den...

og/eller

Afinstall
* Mobile Device Support
Avatar billede aners Nybegynder
22. juni 2010 - 19:00 #5
Skrot din Windows-installation og start forfra.
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 19:02 #6
Jeg prøver. skal den så forsvinde af sig selv (hvis det virker?)

er det overhovedet virus? det ville jeg næsten osse gerne vide.. hvad det egentlig skylles?
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 19:03 #7
jeg gider ikke starte forfra. og ved jeg heller ikke præcist hvordan man gør. så det roder jeg mig ikke ud i. prøver at køre de programmer der, og så ser jeg om den forsvinder, og tager den derfra. Tak! :)
Avatar billede aners Nybegynder
22. juni 2010 - 19:05 #8
"jeg gider ikke starte forfra."
Forståeligt, men den dag dine kreditkortoplysninger og personlige data bliver stjålet fortryder du nok.

Held og lykke.
Avatar billede f-arn Guru
22. juni 2010 - 19:08 #9
Hvis det er CoreFoundation.dll, er det en ganske legitim Apple fil.
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 19:09 #10
jeg VIL ikke starte forfra. for ved ikke præcist hvordan man gør nej. så det bliver ihvertfald ikke mig der gør det.

hvis jeg nu havde prøvet at gøre det før et par gange, ville jeg jo tage det med oprejst pande og gå igang med det samme. så det er ikke dovenskab der spiller ind. men uvidenhed og usikkerhed.

jo tak....
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 19:12 #11
kan det have noget afgøre med jeg har opdateret Itunes igår?
at der bare har sket en fejl? eller er det simpelthen en virus eller spam der spiller ind?

men så kan jeg heller ikke finde ud af hvorfor min sidepanel forsvandt og min baggrund blev sort. hmmmmm.. tænker, tænker
22. juni 2010 - 19:14 #12
... gennemfør #3 og/eller #4 !!!

Så tager vi den DERFRA ...
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 19:33 #13
har kørt CCleaner, genstartet (stadig pop up) og kørt HIjackis nu --->

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:29:24, on 22-06-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18928)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\Toshiba Online Product Information\TOPI.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\Power Saver\TPwrMain.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\SmoothView\SmoothView.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\FlashCards\TCrdMain.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\ConfigFree\NDSTray.exe
C:\Program Files\IDM\Desktop SMS\DesktopSMS.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Camera Assistant Software for Toshiba\traybar.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Program Files\Telia SafeSurf\Common\FSM32.EXE
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TOSCDSPD\TOSCDSPD.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Program Files\Camera Assistant Software for Toshiba\CEC_MAIN.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynToshiba.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\ConfigFree\CFSwMgr.exe
c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHid.exe
c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
C:\Program Files\Windows Mail\WinMail.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosAVRC.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosOBEX.exe
C:\Users\Michala\Desktop\HiJackThis.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtProc.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Users\Michala\Desktop\HiJackThis.exe

O23 - Service: TOSHIBA Navi Support Service (TNaviSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\TOSHIBA DVD PLAYER\TNaviSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Optical Disc Drive Service (TODDSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Windows\system32\TODDSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Power Saver (TosCoSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\Power Saver\TosCoSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Bluetooth Service - TOSHIBA CORPORATION - c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe

--
End of file - 3269 bytes
22. juni 2010 - 19:37 #14
Det virker som om at [HijackThis] ikke er komplet ?
Har du:
...Mht.: Vista og Windows 7 - Højreklik på filen - Kør som Administrator... ?

---
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juni 2010 - 19:38 #15
AppleSyncNotifier er en del af Itunes.
Prøv at afinstallere og installer det igen.
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 19:50 #16
karise_larry jeg har trykket "kør som adminstrator" kan prøve at køre den engang mere.

john_stigers
jah kunne være jeg skulle prøve det. tænker bare mere med hensyn til at min sidepanel forsvandt, og baggrund. at det er pæn mystisk. og så at der kom blå skærm med en masse ting der stod på. og så nogen tal der talte ned.
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 19:53 #17
karise_larry nu da jeg har haft lukket [HijackThis] og åbner det igen kommer et vindue frem hvor der står at det allerede er åbent/køre.. men øm gør det ikke helt :O må prøve at genstarte
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 20:02 #18
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:00:23, on 22-06-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18928)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\Toshiba Online Product Information\TOPI.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\Power Saver\TPwrMain.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\SmoothView\SmoothView.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\FlashCards\TCrdMain.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\ConfigFree\NDSTray.exe
C:\Program Files\IDM\Desktop SMS\DesktopSMS.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Camera Assistant Software for Toshiba\traybar.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Program Files\Telia SafeSurf\Common\FSM32.EXE
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TOSCDSPD\TOSCDSPD.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Camera Assistant Software for Toshiba\CEC_MAIN.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynToshiba.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\ConfigFree\CFSwMgr.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
C:\Program Files\Windows Mail\WinMail.exe
c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHid.exe
c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosAVRC.exe
c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosOBEX.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtProc.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Users\Michala\Desktop\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://eu.ask.com?o=15161&l=dis
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: UrlSearchHook Class - {00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: LitmusBHO - {C6867EB7-8350-4856-877F-93CF8AE3DC9C} - C:\Program Files\Telia SafeSurf\NRS\iescript\baselitmus.dll
O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: Browsing Protection Toolbar - {265EEE8E-3228-44D3-AEA5-F7FDF5860049} - C:\Program Files\Telia SafeSurf\NRS\iescript\baselitmus.dll
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [KeNotify] C:\Program Files\TOSHIBA\Utilities\KeNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SVPWUTIL] C:\Program Files\TOSHIBA\Utilities\SVPWUTIL.exe SVPwUTIL
O4 - HKLM\..\Run: [topi] C:\Program Files\TOSHIBA\Toshiba Online Product Information\topi.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPwrMain] %ProgramFiles%\TOSHIBA\Power Saver\TPwrMain.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HSON] %ProgramFiles%\TOSHIBA\TBS\HSON.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmoothView] %ProgramFiles%\Toshiba\SmoothView\SmoothView.exe
O4 - HKLM\..\Run: [00TCrdMain] %ProgramFiles%\TOSHIBA\FlashCards\TCrdMain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HWSetup] \HWSetup.exe hwSetUP
O4 - HKLM\..\Run: [NDSTray.exe] NDSTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Desktop SMS] C:\Program Files\IDM\Desktop SMS\DesktopSMS.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Camera Assistant Software] "C:\Program Files\Camera Assistant Software for Toshiba\traybar.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Toshiba Registration] C:\Program Files\Toshiba\Registration\ToshibaRegistration.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec PIF AlertEng] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /a /m "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\AlertEng.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] Skytel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\Telia SafeSurf\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\Telia SafeSurf\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DivXUpdate] "C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe" /CHECKNOW
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS4ServiceManager] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\CS4ServiceManager\CS4ServiceManager.exe" -launchedbylogin
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [TOSCDSPD] TOSCDSPD.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Shockwave Updater] C:\Windows\System32\Adobe\SHOCKW~1\SWHELP~3.EXE -Update -1103471 -"Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; GTB6; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729)" -"http://www.miniclip.com/games/show-jumping/en/"
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_96D6FF0C6D236BF8.dll/cmsidewiki.html
O8 - Extra context menu item: Save YouTube Video - res://C:\Program Files\Common Files\DVDVideoSoft\Dll\IEContextMenuY.dll/scriptY2MP4.htm
O8 - Extra context menu item: Save YouTube Video as MP3 - res://C:\Program Files\Common Files\DVDVideoSoft\Dll\IEContextMenuY.dll/scriptY2MP3.htm
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: eBay - {C08CAF1D-C0A3-40D5-9970-06D067EAC017} - http://www.webtip.ch/cgi-bin/toshiba/tracker_url.pl?DK (file missing)
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {0742B9EF-8C83-41CA-BFBA-830A59E23533} (Microsoft Data Collection Control) - https://oas.support.microsoft.com/ActiveX/MSDcode.cab
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O16 - DPF: {4871A87A-BFDD-4106-8153-FFDE2BAC2967} (DLM Control) - http://dlm.tools.akamai.com/dlmanager/versions/activex/dlm-activex-2.2.5.0.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx1.hotmail.com/mail/w3/resources/VistaMSNPUpldda-dk.cab
O16 - DPF: {5C051655-FCD5-4969-9182-770EA5AA5565} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab56986.cab
O16 - DPF: {5D6F45B3-9043-443D-A792-115447494D24} (UnoCtrl Class) - http://messenger.zone.msn.com/DA-DK/a-UNO1/GAME_UNO1.cab
O16 - DPF: {8100D56A-5661-482C-BEE8-AFECE305D968} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2009.07.28_v5.5.8.1/FacebookPhotoUploader55.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab
O16 - DPF: {BD393C14-72AD-4790-A095-76522973D6B8} (CBreakshotControl Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Bankshot.cab57213.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} (get_atlcom Class) - http://www.adobe.com/products/acrobat/nos/gp.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E6187999-9FEC-46A1-A20F-F4CA977D5643} (ZoneChess Object) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Chess.cab57176.cab
O16 - DPF: {E77F23EB-E7AB-4502-8F37-247DBAF1A147} (Windows Live Hotmail Photo Upload Tool) - http://gfx1.hotmail.com/mail/w4/pr01/photouploadcontrol/VistaMSNPUpldda-dk.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - Agere Systems - C:\Windows\system32\agrsmsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: ConfigFree Service (CFSvcs) - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files\TOSHIBA\ConfigFree\CFSvcs.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia SafeSurf\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: FSMA - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia SafeSurf\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: F-Secure ORSP Client (FSORSPClient) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia SafeSurf\ORSP Client\fsorsp.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service Ex (LiveUpdate Notice Ex) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe (file missing)
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
O23 - Service: TOSHIBA Navi Support Service (TNaviSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\TOSHIBA DVD PLAYER\TNaviSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Optical Disc Drive Service (TODDSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Windows\system32\TODDSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Power Saver (TosCoSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\Power Saver\TosCoSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Bluetooth Service - TOSHIBA CORPORATION - c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe

--
End of file - 14835 bytes

nu ser det vidst lidt mere rigtig ud denne gang.. HOLD DA OP! :O
Avatar billede f-arn Guru
22. juni 2010 - 20:27 #19
Du kan afinstallere/geninstallere Itunes.

Du kan også hente CoreFoundation.dll her.
http://dllcentral.com/corefoundation.dll/1.434.6/

Placer den i C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\

Se om det hjælper...
22. juni 2010 - 20:28 #20
Jepper!!!

Der er også en del andre 'fejl' ...
* Rester efter Symantec/Norton *SUK*
* Afinstall denne [AskToolBar] ?

Hvis du ikke bruger dette [iTunes] halløj, så AFINSTALL det...

<f-arn>: Principielt - vil du fortsætte ?
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 20:40 #21
Har afinstalleret både
(askToolBar)
(Itunes) - alt fra appel
har ikke fjernet rester af symantec/norton-- men kan jeg hurtigt gøre

jeg har haft genstartet efter jeg har haft afinstalleret tingene. og som jeg ikke ligefrem håbede på popper det op alligevel. hm SUK!
ved ikke hvad jeg ellers skal gøre. prøve at installere itunes igen, da jeg bruger det til min ipod (ved det er et SKOD program)
men jah, bliver nød til at have det ang. ipod'en

hm nogen forslag?
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 20:48 #22
FLOT! beklager drenge. begik lige en tøsefejl.. jeg har ikke fjernet alt fra appel.. eller troede jeg.. har hentet den fil der. og sat den ind i mappen. men det sjove er at jeg skulle erstatte den gamle. for der lå nemlig en i forvejen der hed det samme.. genstarter lige og giver et feedback
Avatar billede f-arn Guru
22. juni 2010 - 20:58 #23
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 21:00 #24
okay, nu har jeg genstartet og den popper stadig op.. hm, ikke godt.. kan jeg ikke bare fjerne alt det der appel lort på en måde?

hvis jeg fjerner appel halløj så kan den jo ikke forsøge at åbne det program.. jeg bruger det alligevel ikke til noget. udover Itunes. men kan jeg jo prøve at hente igen når der er kommet styr på sagerne..

men hvordan afinstallere jeg alt fra det appel?`skal jo ikke bare gå ind og slette mapper
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juni 2010 - 21:03 #25
Det gør du via fjern et program i kontrolpanel
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 21:08 #26
self. osse rigtig. hehe det har vidst været en hård dag idag.

men jeg fjerner resten af de appel programmer. og så køre jeg det norton removal tool.. så må vi lige se hvad den så siger
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 21:48 #27
SÅ forsvandt den.. har slettet alt fra Appel (Sarfai) (quicktime) (bonjour) (mobile me) bare det hele.. men da jeg gjorde det kom der et vindue op der skrev at Windows(r) "r" med ring om, i ved det symbol der. og sagde at det var hold op med at fungere. og det ville finde en løsning.. men så har der ikke været noget efter jeg har genstartet. :)

hvilket jo er en god ting. :) hm tør man dog downloade Itunes igen? hehe

er der noget i vil anbefale jeg skal gøre? ang. det jeg oplevede med sidepanelet forsvandt og baggrunden blev sort?

og så et TUSIND tak til alle jer der har hjulpet mig. det var da den bedste side jeg har oplevet længe. Så kan tingene jo aldrig gå helt galt! ;) TAK!
22. juni 2010 - 21:56 #28
Ta' en oprydning med nævnte CCleaner #4 ...
22. juni 2010 - 21:57 #29
... og en frisk log fra HiJackThis derefter ...
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 22:13 #30
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 22:08:54, on 22-06-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18928)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\Toshiba Online Product Information\TOPI.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\Power Saver\TPwrMain.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\SmoothView\SmoothView.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\FlashCards\TCrdMain.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\ConfigFree\NDSTray.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Camera Assistant Software for Toshiba\traybar.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Telia SafeSurf\Common\FSM32.EXE
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\TOSCDSPD\TOSCDSPD.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Camera Assistant Software for Toshiba\CEC_MAIN.exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynToshiba.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHid.exe
c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosAVRC.exe
c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosOBEX.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\ConfigFree\CFSwMgr.exe
C:\Program Files\TOSHIBA\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtProc.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jucheck.exe
C:\Users\Michala\Desktop\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://eu.ask.com?o=15161&l=dis
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: LitmusBHO - {C6867EB7-8350-4856-877F-93CF8AE3DC9C} - C:\Program Files\Telia SafeSurf\NRS\iescript\baselitmus.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: Browsing Protection Toolbar - {265EEE8E-3228-44D3-AEA5-F7FDF5860049} - C:\Program Files\Telia SafeSurf\NRS\iescript\baselitmus.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [KeNotify] C:\Program Files\TOSHIBA\Utilities\KeNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SVPWUTIL] C:\Program Files\TOSHIBA\Utilities\SVPWUTIL.exe SVPwUTIL
O4 - HKLM\..\Run: [topi] C:\Program Files\TOSHIBA\Toshiba Online Product Information\topi.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPwrMain] %ProgramFiles%\TOSHIBA\Power Saver\TPwrMain.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HSON] %ProgramFiles%\TOSHIBA\TBS\HSON.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmoothView] %ProgramFiles%\Toshiba\SmoothView\SmoothView.exe
O4 - HKLM\..\Run: [00TCrdMain] %ProgramFiles%\TOSHIBA\FlashCards\TCrdMain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HWSetup] \HWSetup.exe hwSetUP
O4 - HKLM\..\Run: [NDSTray.exe] NDSTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Camera Assistant Software] "C:\Program Files\Camera Assistant Software for Toshiba\traybar.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Toshiba Registration] C:\Program Files\Toshiba\Registration\ToshibaRegistration.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] Skytel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\Telia SafeSurf\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\Telia SafeSurf\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DivXUpdate] "C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe" /CHECKNOW
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS4ServiceManager] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\CS4ServiceManager\CS4ServiceManager.exe" -launchedbylogin
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [TOSCDSPD] TOSCDSPD.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Shockwave Updater] C:\Windows\System32\Adobe\SHOCKW~1\SWHELP~3.EXE -Update -1103471 -"Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; GTB6; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729)" -"http://www.miniclip.com/games/show-jumping/en/"
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_96D6FF0C6D236BF8.dll/cmsidewiki.html
O8 - Extra context menu item: Save YouTube Video - res://C:\Program Files\Common Files\DVDVideoSoft\Dll\IEContextMenuY.dll/scriptY2MP4.htm
O8 - Extra context menu item: Save YouTube Video as MP3 - res://C:\Program Files\Common Files\DVDVideoSoft\Dll\IEContextMenuY.dll/scriptY2MP3.htm
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: eBay - {C08CAF1D-C0A3-40D5-9970-06D067EAC017} - http://www.webtip.ch/cgi-bin/toshiba/tracker_url.pl?DK (file missing)
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {0742B9EF-8C83-41CA-BFBA-830A59E23533} (Microsoft Data Collection Control) - https://oas.support.microsoft.com/ActiveX/MSDcode.cab
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O16 - DPF: {4871A87A-BFDD-4106-8153-FFDE2BAC2967} (DLM Control) - http://dlm.tools.akamai.com/dlmanager/versions/activex/dlm-activex-2.2.5.0.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx1.hotmail.com/mail/w3/resources/VistaMSNPUpldda-dk.cab
O16 - DPF: {5C051655-FCD5-4969-9182-770EA5AA5565} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab56986.cab
O16 - DPF: {5D6F45B3-9043-443D-A792-115447494D24} (UnoCtrl Class) - http://messenger.zone.msn.com/DA-DK/a-UNO1/GAME_UNO1.cab
O16 - DPF: {8100D56A-5661-482C-BEE8-AFECE305D968} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2009.07.28_v5.5.8.1/FacebookPhotoUploader55.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab
O16 - DPF: {BD393C14-72AD-4790-A095-76522973D6B8} (CBreakshotControl Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Bankshot.cab57213.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} (get_atlcom Class) - http://www.adobe.com/products/acrobat/nos/gp.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E6187999-9FEC-46A1-A20F-F4CA977D5643} (ZoneChess Object) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Chess.cab57176.cab
O16 - DPF: {E77F23EB-E7AB-4502-8F37-247DBAF1A147} (Windows Live Hotmail Photo Upload Tool) - http://gfx1.hotmail.com/mail/w4/pr01/photouploadcontrol/VistaMSNPUpldda-dk.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - Agere Systems - C:\Windows\system32\agrsmsvc.exe
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Unknown owner - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe (file missing)
O23 - Service: ConfigFree Service (CFSvcs) - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files\TOSHIBA\ConfigFree\CFSvcs.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia SafeSurf\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: FSMA - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia SafeSurf\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: F-Secure ORSP Client (FSORSPClient) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\Telia SafeSurf\ORSP Client\fsorsp.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: TOSHIBA Navi Support Service (TNaviSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\TOSHIBA DVD PLAYER\TNaviSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Optical Disc Drive Service (TODDSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Windows\system32\TODDSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Power Saver (TosCoSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\Power Saver\TosCoSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Bluetooth Service - TOSHIBA CORPORATION - c:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe

--
End of file - 12751 bytes

men jeg har ikke fået fjernet rester endnu af Symantec/Norton. :S ved ikke hvordan jeg skal fjerne dem. for der er ikke noget inde i fjern programmer. eller hvis man bare søger efter det.
22. juni 2010 - 22:20 #31
(Jeg kan ikke nå mere nu...)
Avatar billede andefis Nybegynder
22. juni 2010 - 22:26 #32
det helt fint. hvis du får lyst kan du jo kigge på den en dag du får tid. :)
Avatar billede f-arn Guru
23. juni 2010 - 06:03 #33
Start hijackthis, klik på "do  a system scan only" og sæt flueben ved følgende.

O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Unknown owner - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe (file missing)

Luk så alle andre vinduer og klik "fix checked"

Genstart.

PS Har du fået geninstalleret de Apple programmer??
Avatar billede andefis Nybegynder
23. juni 2010 - 12:13 #34
Jeg har gjort som følgende.. der kommer en mappe ude på skriveboret "backups"

hvad skal jeg gøre med den? bare lad den ligge? eller slette den? :)

nej jeg har ikke prøvet at hente appel programmer endnu. men jeg vil prøve at hente Itunes igen nu her. og så må vi se om den bryder sig om det. :)
Avatar billede f-arn Guru
23. juni 2010 - 12:24 #35
"backups" la'r du bare blive liggende. Den indeholder backups af det. der bliver slettet med HijackThis  :)
Avatar billede andefis Nybegynder
23. juni 2010 - 12:49 #36
oki sejt nok. ;)

jeg har installeret Itunes igen. og genstartet. intet pop up vindue i denne omgang. :) så det er vel perfekt. :p
23. juni 2010 - 18:51 #37
Rent 'oprydnings'mæssigt ->

Start hijackthis, klik på "do  a system scan only" og sæt flueben ved følgende.

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://eu.ask.com?o=15161&l=dis

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DivXUpdate] "C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe" /CHECKNOW
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

Luk så alle andre vinduer og klik "fix checked" ...

Genstart...

Du bør (skal) opdatere din AcrobatReader ->
http://get.adobe.com/dk/reader/ (FRAklik GoogleToolbar!!!)
Avatar billede f-arn Guru
25. juni 2010 - 01:48 #38
Du må gerne la' os vide hvordan det går!
Avatar billede andefis Nybegynder
06. juli 2010 - 00:35 #39
Hej! sorry jeg ikke har svaret på tråden. men har været ude og rejse.

jeg har gjort følgende og nu sidder jeg og prøver at fjerne noget Reader 0.9 - Resoure - CMap - Identity-V og Identity-H da jeg har haft downloadet noget forkert. men kan ikke fjerne dem.. har haft fjernet alle de andre ting i adobe mappen (og afinstalleret) men de sidste to filer kan jeg ikke fjerne.. hm har sikkert dummet mig, men ved ikke rigtig lige hvad jeg så skal gøre for at redde det.. nogen forslag?
Avatar billede andefis Nybegynder
06. juli 2010 - 01:32 #40
Jeg har fået styr på de der filer. og de er fjernet. :)

men altså computeren køre som den plejer synes jeg. :)
udover jeg synes den er begyndt at blive lidt langsom i Mozilla Firefox. jeg har opdateret det osv. så nu må vi se om den køre lidt hurtigere på nettet. :)

skal jeg smække en HiJackThis ind?