Avatar billede erik_a Novice
22. juni 2010 - 11:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

exchange, "slette" mails

Hejsa

Egentlig kan det være det berører grænsen til overvågning, men lad nu det ligge.

En kunde efterspørger muligheden for at gemme slettede mails.
Han er indehaver af noget 2007 exchange og er så frygtelig bange for at miste mails når medarbejdere holder osv.
Er der nogen somhelst mulighed for at når en bruger med vilje eller ikke sletter en mail at den så kan gemmes et eller andet sted på serveren?
Jeg forestiller mig at alle slettede mails gemmes i en postkasse som kun en administrator har mulighed for at kigge i.

Ja, jeg synes selv det er en smule forkasteligt, men dette skal ikke bruges til overvågning, blot sikre sig at intet forsvinder.

Umiddelbart forestiller jeg mig den nemmeste løsning er at når en mail modtages skal der opsættes en regel om at den også skal sendes til en administratorkonto. Men hvad så med sendt post?

Håber i vil hjælpe

På forhånd tak
Erik_A
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juni 2010 - 20:16 #1
der kan jo sættes en retention period på slettet post i exchange serveren, ligesom på en postkasse. På den måde burde han være rimelig sikret. Der er ikke indbygget mulighed for at slettet post arkiveres i en bestemt postkasse.
Avatar billede erik_a Novice
17. september 2010 - 08:49 #2
Kunne ikke rigtigt lade sig gøre, fiksede det dog således at alt indgående og udgående post sendes til adminkonto vha. en regel i transport.