Avatar billede Shasim Novice
22. juni 2010 - 10:10 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

open.window og self

Jeg har 3 forskellige url's, som brugeren skal kunne springe imellem via links, og dette gør jeg sådan:

window.open(scriptURL,'','width='+w+', height='+h+',screenX='+xOffset+',screenY='+yOffset+',top='+yOffset+',left='+ xOffset+',menubar=0,toolbar=0,status=no,resizable=no');

Men jeg er træt af, at der åbnes lige så mange vinduer som det antal gange der skiftes url.
Kan det ikke lade sig gøre for et vindue at åbne "i sig selv"?
Jeg har forsøgt med self og også med at give det samme navn i alle open.window kaldene.
Avatar billede intenz Novice
22. juni 2010 - 10:12 #1
Hvis du giver din popup et navn, vil den genindlæse den nye url i den popup der allerede eksisterer med samme navn.

Den parameter hvor du indtaster navn er tom.

...scriptURL,'POPUP_NAVN','width....
Avatar billede Shasim Novice
22. juni 2010 - 10:23 #2
Ja i det indsatte kodeeksempel, men som sagt har jeg forsøgt med et enslydende navn, og så så det sådan ud, men virkede ikke:

window.open(scriptURL,'myWin','width='+w+', height='+h+',screenX='+xOffset+',screenY='+yOffset+',top='+yOffset+',left='+ xOffset+',menubar=0,toolbar=0,status=no,resizable=no');
Avatar billede Shasim Novice
22. juni 2010 - 10:30 #3
Kan det skyldes, at mine 3 sider befinder sig på 3 forskellige domæner, og at jeg derfor har window.open funktionen gentaget på de 3 index sider?
Avatar billede intenz Novice
22. juni 2010 - 11:08 #4
Ja, det er meget sandsynligt. Det er længe siden jeg har arbejdet med popups, men javascript virker ikke på tværs af domæner. Man kunne forestille sig at den vil åbne et nyt vindue ved hver domæne, uanset om navnet er det samme.

Findes der ikke en anden løsning end popups? Hvad er det du gerne vil opnå?
Avatar billede Shasim Novice
22. juni 2010 - 11:15 #5
Det er nemlig det den gør, altså åbner et nyt vindue hver gang.

Det drejer sig om 3 domæner som sagt, med hver sit Flash-site, som man skal kunne skifte så let som muligt imellem og de skal være i fullscreen. Hvis ikke det skal være ved hjælp af popups, hvad kan man så?
Avatar billede intenz Novice
22. juni 2010 - 12:55 #6
Hvis du vil have at den skal åbne i et nyt vindue tror jeg ikke du har så mange muligheder. Ikke gennem programmering i hvert fald. Om det kan laves så man ikke behøver nye vinduer, er mere et design/brugervenligheds spørgsmål.

Du kan selvfølgelig bare lave almindelige links der åbner i browseren uden at lave en popup, men jeg går ud fra der er grund til du vil bruge de popups.
Avatar billede Shasim Novice
22. juni 2010 - 14:19 #7
Popups er jo pga. fullscreen, og nej, det hele handler om, at jeg gerne vil have den nye side til at åbne i det eksisterende fullscreen-vindue... men måske forklarer jeg det for knudret.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2010 - 18:53 #8
Jeg har netop opgivet det samme.
- "fullscreen" er langtfra hvad det var engang - og det er IKKE muligt at lukke "forældre-vinduet" fra et popop-vindue.

Men popop-vinduet burde dog kunne lukke sig-selv "idet" det åbner et link i et nyt popop-vindue (altså i samme funktion)
- er dog usikker på om den metode kører fast i cross-domain-ballade (anden gang) ?
Avatar billede GeorgAf Nybegynder
23. juni 2010 - 01:05 #9
Hvad med at åbnet et vindue fra ét specifikt domæne a la

n = window.open(site.htm);

og så lade site.htm indeholde

<iframe src=flash.htm></iframe>

og derefter anvende

n.document.getElementsByTagName("iframe")[0].src = "flash1.htm";
n.document.getElementsByTagName("iframe")[0].src = "flash2.htm";
n.document.getElementsByTagName("iframe")[0].src = "flash3.htm";
Avatar billede GeorgAf Nybegynder
23. juni 2010 - 01:08 #10
Nå, ja:

site=function(){};
site.htm = "site.htm";

(eller kan kunne bare skrive

window.open("site.htm");

)
Avatar billede Shasim Novice
23. juni 2010 - 12:09 #11
Ok - tak for forslagene.
Smid et svar, de som vil dele aaalle points'ne ;)
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2010 - 14:16 #12
Har du fået noget du ku' bruge ?
Avatar billede Shasim Novice
18. august 2010 - 12:38 #13
Nej ikke rigtigt... men tak for forsøgene.