Avatar billede Halkier Nybegynder
21. juni 2010 - 16:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk - tilbageføre data

Jeg har fået ny computer (Imac) og vil overføre min mapper, dokumenter m.m til den nye fra min eksterne, back-up harddisk. De kommer så over som back-up files.zip og de dekomprimerer, når jeg klikker på dem - men så sker der ikke mere!!  Hvordan finder jeg mine data?

Jeg havde tidligere PC. Mine gamle dokumenter er i officeprogrammer, og nu har jeg ipages osv, som skulle kunne læse word, hvis jeg altså kan finde filerne....
21. juni 2010 - 16:50 #1
Under hvilket OS/Styresystem ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Halkier Nybegynder
21. juni 2010 - 21:59 #2
Hej, Jeg havde Vista på den gamle og nu hedder det Mac OS X  (må det være - lidt vanskeligt at orientere sig i Mac ;-)

vh Mette
21. juni 2010 - 22:05 #3
(Jeg vil lade MAC-folk om at kommentere/svar her...)

Til en anden gang, så findes der en kategori til Mac-"værk" *S* -> http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/MacOS/
Avatar billede killer_bee Nybegynder
22. juni 2010 - 12:12 #4
nu er jeg ikke ligefrem mac ekspert, men som jeg husker det er problemmet at Mac OS kan ikke læse NTFS fil systemmet. Det eneste måde man kan accesse samme harddisk fra Mac og PC er hvs den er formateret med FAT32 filsystemet.
Så hvis din externe disk er formateret med NTFS så vil du ikke kunne læse det på Mac OS.

Du kan kopiere alt til en PC, formatere din externe disk til FAT32, og kopiere ting tilbage på den igen. Så burde du have adgang til dem også fra Mac. Men en ting med FAT32 er at man ikke kan have filer dom er større end 4 GB.

Men som sagt er jeg ikke en ekspert, men mener det sådan det hænger sammen.
Avatar billede Halkier Nybegynder
19. september 2010 - 16:15 #5
Desværre er problemet ikke løst - men jeg har overført data på anden vis (usb, Picasa, mail....) - lidt besværligt, men det var vist den eneste måde. Tak for forsøg.