Avatar billede LS-Falster Juniormester
21. juni 2010 - 12:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laves en refererence fra en overskrift til en anden placering i dokumentet

Jeg har forsøgt at lave en reference fra en overskrift til en placering længere nede i mit dokument vha. bogmærke (overskrift) og indsættelse af Feltet "Ref". Det fungerer sådan set udmærket, men til gengæld bibeholdes overskriftens formatering også (fed skrift). Er der en snedig måde, hvorpå man kan undgå det på.
Jeg har forsøgt med Styleref, men det kan jeg ikke få til at virke.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. juni 2010 - 13:45 #1
Når der kommer formatering fra din overskrift med i krydshenvisningen, skyldes det med stor sandsynlighed, at din overskrift er formateret med direkte formatering, dvs. at fed er føjet til som noget ekstra i overskriften i stedet for at benytte en typografi, som er DEFINERET som fed.

Du kan godt få et REF-felt til at fjerne det fede:

1. Marker REF-feltet og tast Skift+F9 for at vise feltkoden i det felt.
2. Formater FØRSTE bogstav i feltkoden som ikke-fed (dvs. R i REF).
3. Tilføj " \* Charformat" efter den eksisterende feltkode - ser nu ca. sådan ud:

{ REF _12345678 \* Charformat }

4. Tast Skift+F9 igen for at vise feltresultatet. Du er sikkert nødt til også at opdatere feltet med F9.

NB Hvis du bruger Words indbyggede typografier til overskrifter (Overskrift 1-9), kan du indsætte krydshenvisninger til dem uden først at lave et bogmærke. Så laver Word selv et bogmærke. Du kan tilrette typografierne, så de ser ud, som du vil have det - og du kan undgå at skulle tilrette REF-felterne.

Du mangler i øvrigt at færdiggøre at spørgsmål fra forleden: http://www.eksperten.dk/spm/912334
Avatar billede LS-Falster Juniormester
21. juni 2010 - 15:28 #2
Super!

Det virker upåklageligt. Smider du et svar.

Mvh Lars
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. juni 2010 - 15:40 #3
Svar kommer her.