Avatar billede azerty Juniormester
19. juni 2010 - 14:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Harmløst javascript blokeres

Jeg har et website med IFRAMES. Jeg bruger nedenstående javascript på mine undersider for at fastholde folk på hovedsiden:

<script language= "JavaScript">

            <!--Break out of frames
              if (top.frames.length!=0)
              top.location=self.document.location;
            //-->

</script>

Det virker fint i Firefox, Chrome, Safari og Opera. Kommandoen udføres uden brugerintervention.

Det fungerer sådan set også i Internet Explorer 6, 7 og 8 - bortset fra, at brugeren udsættes for blokeringsbjælken øverst i browservinduet.

Brugeren er nødt til at klikke "Tillad blokeret indhold", hvorefter kommandoen udføres.

Det er ret irriterende. Der er jo ikke tale om et farligt script.

Jeg går ud fra, at man kan indstille sikkerhedstilstanden i sin browser til at undgå bjælken. Men det kan man jo ikke forvente af almindelige brugere.

Mit spørgsmål er: Findes der en "break-out-of-frames"-feature, som Internet Explorer vil acceptere uden at komme med blokeringsbjælken?
Avatar billede azerty Juniormester
19. juni 2010 - 23:32 #1
Lukker, da spørgsmålet er for uklart/fejlagtigt formuleret af mig. Vender tilbage.

Man kan vist ikke slette sine spørgsmål (eller kan man?), så jeg er nødt til at give mig selv point - ville ønske det kunne undgåes, for det ser så mistænkeligt ud.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juni 2010 - 15:11 #2
man har aldrig kunne slette sine spørgsmål - heldigvis :)
Ellers var eksperten jo intet værd.
Avatar billede azerty Juniormester
22. juni 2010 - 23:07 #3
Det er selvfølgelig rigtigt :-) Det kan jeg godt se....