Avatar billede apandersen Nybegynder
17. juni 2010 - 16:04 Der er 9 kommentarer

Mit internet går pludselig istå - HJÆLP!

Hejsa eksperter! :)

jeg har igennem nogen tid oplevet problemet at mit internet pludselig går i stå. Dvs. ingen sider kan hentes og når jeg kigger på egenskaber for min forbindelse hverken sender den eller modtager data.
Jeg har prøvet at "reparere forbindelsen" men vil den heller ikke..

Når jeg så genstarter computeren så virker alt perfekt igen indtil at samme problem igen opstår.

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig..

På forhånd 1000 tak :)

hilsen
Anders

PS. jeg har Telenor 10/mbit forbindelse hvis det kan være til nogen hjælp...
Avatar billede ggxdg Nybegynder
17. juni 2010 - 17:06 #1
har du prøvet at genstarte router/modem? :)
Avatar billede apandersen Nybegynder
17. juni 2010 - 17:17 #2
Ja det er prøvet flere gange, det er samme problem desværre...
Avatar billede KHHP Juniormester
17. juni 2010 - 17:29 #3
Tror ikke det hjælper, men du kan jo prøve at opdatere Netkort drivere og Firmware til din router. Opdatering af drivere til netkortet har hjulpet i mange tilfælde med mine egne pc'er
Avatar billede apandersen Nybegynder
17. juni 2010 - 17:45 #4
det prøver jeg lige.. :)
Avatar billede ggxdg Nybegynder
17. juni 2010 - 18:28 #5
Har du andre computere på netværket? I så fald, har de samme problem?
Avatar billede dude3 Nybegynder
03. juli 2010 - 16:28 #6
dit problem er at routeren ikke kan håndtere alt data...  så der´for er løsningen at anskaffe en ny router.. måske kan telenor hjælpe med det ellers skal man selv købe og indstille det hele, da telenor ikke hjælper med vare som du ikke har fået fra dem, altså du mister deres support...
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2010 - 23:48 #7
Hej..

Jeg har næsten samme problem med mit internet.. Vi flyttede til ny bolig i januar 2010, og fik flyttet vores 20mbit fra Telenor med.. Efter nogle dage røg forbindelsen op til flere gange i timen, og som regel først efter kl.15 hver dag.. Vi fik en ny router, men det hjalp ikke.. Så fik vi skruet hastigheden ned til 15 mbit, men med ingen effekt.. Vi har haft tekniker ude 2 gange, men hjalp ikke.. vi har haft både telenor og TDC til at overvåge linien, og de kan godt se at forbindelsen ryger, men de kan tilsyneladende ik finde ud af at fikse problemet.. Vi har nu haft det problem i 6 mdr, og vi er ved at blive vanvittige af at forbindelsen ryger hvert 20. min ca i op til 5 min. ad gangen.. Vi har 2 computere sat til en fordeler og det er ik trådløst.. og begge computere ryger samtidig og lampen på routeren ved internet slukker.. Vi spiller meget online spil, og det ødelægger enormt meget når man spiller med andre..
Er der nogen andre som evt. har en ide om hvad og hvorfor den ryger af?
Pernille..
Avatar billede dude3 Nybegynder
17. juli 2010 - 00:05 #8
Jeg vil sige det samme som jeg har sagt før... jeg havde det samme problem, så jeg bad om at skifte min trådløse router til en normal router og købte derefter en router til ca. 400 kr.. Har siden da ALDRIG oplevet noget som helst svigt, man nye router har en system som ''priotere nettet'' så hvis man nu Downloader en stor fil, og en anden streame en film, vil download falde en smule og streamen vil derved forøges... Man kan også bestemme hvem der skal have mest båndbredde osv..
Avatar billede dude3 Nybegynder
20. september 2010 - 09:09 #9
Problemet er at din router ikke kan håndtere  alt den data, derfor er du nød til at købe deres normale, for at få rimelig stabilitet, og hvis du skal have trådløs så køb en trådløs router for 100 % stabilitet, afhængig af den du køber..