Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2010 - 14:19 Der er 4 kommentarer

Flash- og youtubevideo i C# app

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er muligt og hvordan man skulle gøre, hvis man godt kunne tænke sig at afspille f.eks. en youtube video fra sin C# application.

Det skal dog ikke være ved hjælp af at bruge WebBrowser-controllen, som jeg fandt et eksempel på.

Det skal være sådan at man kun kan se selve videoen, ikke kontrollerne play, stop, lyd, tidlinjen, men bare videoen.

Hvis det ikke er muligt ville det ellers gerne være rart at vide om man ellers kan streame en fil på en anden måde, hvor det bliver vidst på samme måde, men er et andet film-format.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
17. juni 2010 - 14:58 #1
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. juni 2010 - 19:32 #2
Hvis han vil undgå kontrol knapper (pause, start osv) så kan han ikke bruge flash filerne til noget. I stedet kan du blive nødt til at skaffe videofilen (flv eller mp4) fra youtube. Det er lidt besværligt, men f.eks. http://keepvid.com

formår at gøre det.
Derefter skal du så download filen og vise den fra en temp mappe eller noget i den stil tror jeg.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2010 - 20:53 #3
Hej.

Hvis jeg f.eks. konvertere 10 videoer fra youtube til .mp4, ville jeg så kunne streame dem fra min webserver over til min application?

Og hvordan det?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. juni 2010 - 21:07 #4
hvis du vil lave dit eget streamingsprogram kræver det lidt mere, men hvis du nu bruger et program som f.eks. VLC media server som server (http://www.videolan.org/), så skal du jo lave en form for streaming

Der er ikke streaming funktioner i .NET så du bliver nødt til at hente streamet selv og derefter så vise det i en container til video se:
http://www.dreamincode.net/forums/topic/70839-how-to-show-a-video-file-in-c%23/

Se også for download:
http://social.msdn.microsoft.com/forums/en-US/netfxnetcom/thread/75ca0fa5-667a-4c2b-99e3-a56a67ad4301/

(specielt System.Net)