Avatar billede sth Novice
17. juni 2010 - 12:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

langsom database

På vores intranet server har vi mysql kørende
i mysql har vi oprettet flere databaser og de har kørt uden problemer meget længe men siden den anden dag, er den ene database begyndt at have meget lange svartider...
databassen har kun en tabel og i denen er der ca. 28000 linier og det burde vel ikke give problemer, derer ikke ændret i index eller andet

Nogen med et bud på hvad der kan være gruden til at den fra den ene dag til den aden køre langsom ( derer ikke lagt nye data iden den sidste måned)
Avatar billede leif Seniormester
17. juni 2010 - 12:26 #1
Er serveren opdateret generelt med opdateringer ?

Køres der Windows eller *unix ?
Avatar billede public2 Nybegynder
17. juni 2010 - 12:33 #2
Uden at vide noget om jeres server arkitektur, så behøver en flaskehals ikke nødvendigvis at have noget at gøre med databasen.

Hvis du har en konsol eller phpMyAdmin så prøv at køre nogle af de queries der bliver benyttet og registre svartiderne.

Hvis I (du) har registreret problemet igennem jeres Intranet, så kan det også være applikations serveren og/eller den behandling af forespørgelserne der kan have en flaskehals.

Da MySQL (desværre) ikke har funktionen REORG, så kan I prøve at lave en backup af hele tabellen, slette den og så importere den igen. Siden det er ren SQL er der ingen problemer i det. Det kan hjælpe hvis der er nogle flaskehalse i MySQL'en.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
17. juni 2010 - 14:07 #3
Vil du prøve at kalde:

OPTIMIZE TABLE tabelnavn;

Så vidt jeg ved gør det nogenlunde det samme som PostgreSQL's VACCUM kommando, som bl.a. rydder plads allokeret af data i tabellen der er slettet.

På PostgreSQL (jeg ved ikke med MySQL) skal man benytte VACCUM en gang imellem, især hvis tabellens indhold opdateres ofte.
Avatar billede sth Novice
14. juli 2010 - 21:41 #4
undskyld ventetiden... ferie

Vi køre win og en ikke helt ny mysql... det har dog aldrig givet problemer på de andre databaser, det er kun en enkel der er vild langsom, og det har den ikke været før

jeg har en mistanke om at det kan være fordi at jeg ikke får lukket en connection hver gang men jeg kan dog ikke finde fejlen i min ASP-kode, kan jeg se hvor mange connection der er åbne på samme tid?

til jer der har ventet på at jeg vendte tilbage kan i ikke komme med nogle svar så delerjeg point ud.
Avatar billede sth Novice
09. august 2010 - 20:04 #5
lukker, fortryder i at i ikke er kommet med svar, finder vi en løsning på det :-)