Avatar billede vifa Novice
16. juni 2010 - 11:25 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Skal man komprimere ?

Hej,

Outlook Express spørger hver gang jeg lukker om den skal komprimere mine meddelser .. Skal jeg det ?

Jeg har læst et sted, at meddelserne kan blive korrupte hvis man ikke gør det. Jeg har også læst et sted, at den kan finde på at slette nogle meddelser hvis man gør det ?

Jeg har alle mine mails fra de sidste 5 år, og ingen af dem kan jeg undvære.
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. juni 2010 - 18:32 #1
Prøv denne:
Citat
Go to: Start>Run>Regedit>OK and find this key.

HKEY_CURRENT_USER\Identities\{long number}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0.

Clik on 5.0 -In the right hand pane and find *Compact Check Count* >right click>modify>decimal>and set the value to 0, zero).
This will reset the prompt, and you won't see it again for
another 100 closings.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. juni 2010 - 18:33 #2
Glemte lige at fortælle, at ovenstående er sakset fra denne adresse:
http://www.kandu.dk/Tip14781.aspx
/ptj_11
Avatar billede vifa Novice
16. juni 2010 - 23:44 #3
Hej,

Tusind tak for det - det kunne jeg nok godt få brug for.

Men mit spørgsmål gik egentlig mere på om man skulle eller ikke skulle på baggrund af det jeg har læst om komprimeringen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. juni 2010 - 00:54 #4
Det burde jeg selvfølgelig have skrevet.
Jeg har ikke nogen sikker viden om, hvorvidt det er klogt at komprimere eller ej, men dette lille trick kan skubbe dit problem ud i fremtiden, til du har fået ny viden om problemet.
Jeg har også læst både det ene og det andet angående emnet, så det vil jeg ikke gøre mig klog på.
/ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
18. juni 2010 - 02:38 #5
Min anbefaling vil klart være: Undlad at komprimere!!!
Der har været mange spørgsmål på Eksperten omkring gendannelse af ødelagte/bortkomne mails i forbindelse med komprimering.
Og det er stort set aldrig lykkedes at gendanne de mistede mails.

Så brug tricket fra ptj_11 og udsæt meddelsen om komprimering.
Når så du har haft Outlook Express åbnet 100 gange, vil meddelsen komme igen.
Og så udsætter du den bare igen o.s.v.
Avatar billede vifa Novice
18. juni 2010 - 11:41 #6
Okay, tak :)

Kan jeg give point til jeg begge så ?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. juni 2010 - 14:33 #7
Velbekomme, du kan sagtens give point til os begge. Du skal bare lige vente med at acceptere til ptj_11 også har lagt et "Svar".
Avatar billede vifa Novice
18. juni 2010 - 15:27 #8
Okay :)

Btw, kan jeg forresten se forskel på mails der er komprimeret og mails der ikke er ? Får de eksempelvis en anden extension ? For nogle år siden valgte jeg at komprimere, og jeg tænkte om jeg kunne se hvilke mails dette var ude fra et eller andet ?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. juni 2010 - 15:35 #9
Det ved jeg desværre ikke....
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. juni 2010 - 16:04 #10
Svar.
/ptj_11