Avatar billede giereck Nybegynder
14. juni 2010 - 11:48 Der er 2 kommentarer

BackgroundWorker og rækkefølge af DoWork metoden

Hej,

Jeg har noget software (skrevet i C#) hvor jeg benytter en BackgroundWorker som skal processesere noget data i en bestemt rækkefølge. Som standard kan jeg ikke være sikker på at dataene bliver færdigbehandlet i den rækkefølge som BackgroundWorkeren kalder DoWork metoden.

Fx. processerer jeg 2 filer, fil1 og fil2. behandlingen af fil1 startes først af BackgroundWorkeren og dernest fil2. Fil2 bliver dog behandlet færdig først og det må den ikke. Jeg skal altså kunne styre rækkefølgen af udførelsen af DoWork kaldene. Kan dette lade sig gøre?

Jeg har kigget lidt på semaforer, men da der i praksis kan være 100 eller måske 1000 filer er jeg bekymret for at løbe ind i en potientel deadlock.

Jeg er åben for de fleste ideer, så længe det stadig involverer en BackgroundWorker eller lign.

Venlig hilsen
Giereck
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2010 - 00:45 #1
Hvis processingen af fil2 skal ske efter processing af fil1 var det saa ikke en mulighed at lade fil1 processingen schedulere processingen af fil2?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2010 - 03:15 #2
Giereck ?