Avatar billede Julledame Nybegynder
13. juni 2010 - 17:08 Der er 4 kommentarer

sammenhængende tekst HJÆLP

prøver lige igen (:

Skriv en sammenhængende tekst til hver person sådan lyder en skole opgave til mig. (det er nogle personer fra en bog jeg sakl lave den der sammenhængende tekst til.)

- men hvad er en sammenhængende tekst..? (:
Avatar billede vejmand Juniormester
13. juni 2010 - 17:12 #1
Husk, dobbeltspørgsmål er ikke tilladt ifølge Ekspertens regler, du skal derfor selv lukke dette igen.
Avatar billede Julledame Nybegynder
13. juni 2010 - 17:15 #2
hvordan lukker man det..
Avatar billede vejmand Juniormester
13. juni 2010 - 17:24 #3
Send selv et "Svar" som du efterfølgende accepterer....

http://www.eksperten.dk/faq
http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2010 - 17:51 #4
Når teksten skal være "til" en person, må det vel betyde at teksten skal være udformet som om det var den pågældende person som "selv" siger det.

Hvis en person i bogen er cykelhandler:

"Jeg har mange fine nye cykler i mt vindue, men vil egentlig hellere have at folk kommer ned og får repararet deres gamle cykler, fordi jeg tjener mere på reparationsarbejdet end på videresalg af nye cykler."