Avatar billede lordnelson Seniormester
12. juni 2010 - 11:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra Mysql til Mssql

Hej
Har en databse i Mysql - og den samme i Mssql , vil gerne update Mssql til de poster fra Mysql , mysql er ude i byen på et websted, laver en Export i Mysql til Sql , denne export laver så et script med update osv. Men når jeg Execute dette script får jeg fejl , så hvordan gør jeg det ??

LN
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juni 2010 - 14:58 #1
Retter fejlene.

:-)

Der er visse forskelle mellem MySQL's og MS SQL's SQL dialelter.

Hvis du er heldig skal du bare have fjernet alle `` omkring tabel og feltnavne.

Men kig på fejlmeddelserne og ret så dumpen til.

Hvis det er noget du skal gøre mange gange, så script ændringerne.
Avatar billede lordnelson Seniormester
12. juni 2010 - 15:10 #2
Prøver lige!!!!
Men syntes så det er underligt når Mysql tilbyder at exportere til MSsql ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juni 2010 - 15:20 #3
Tildbyder MySQL at eksportere til MS SQLServer syntax ??
Avatar billede lordnelson Seniormester
12. juni 2010 - 15:32 #4
Der er en rulle menu hvor jeg kan vælge :
Ansi
Oracle
Maxdb
Db2
Mssql

Så ???

Nå har prøvet at lave en insert istedet For dette :
INSERT INTO Brugere (BrugerID, Navn) VALUES
(2, 'Ole'),
(3, 'Hans'),
(4, 'Laif'),

Osv osv , men får en fejl med adskillese af komma altså det sidste komma , har prøvet med andet men !!!!!!!!!!
Avatar billede lordnelson Seniormester
12. juni 2010 - 17:37 #5
Har valgt at exporterer den til en csv fil
og lægge den ind på min mssql
Avatar billede lordnelson Seniormester
12. juni 2010 - 17:37 #6
Så sagen blev løst på den måde