Avatar billede petert Forsker
09. juni 2010 - 15:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Specificerer en sti til filer der skal gemmes

Jeg bruger outlook 2003.
Hvis jeg skal gemme en vedhæftet fil.starter outlook altid i mappen " MY Dokument " kan man ændre denne sti.
så man ikke behøver og klikke sig frem til den rigtige mappe hver gang.
MVH
Petert
Avatar billede dla Praktikant
09. juni 2010 - 16:05 #1
Du kan tilføje genveje til panelet i venstre side. Naviger til din mappe, højreklik i genvejspanelet og vælg Add 'mappenavn'. Hvis altså din Outlook er engelsk, på dansk står der formodentlig tilføj. Bagefter kan du højreklikke på genvejen og ændre dens navn, flytte den op eller ned eller slette den hvis du vil det.
Avatar billede petert Forsker
09. juni 2010 - 16:22 #2
Tak for hurtigt svar.
Jeg er ikke helt med.
Hvis jeg dobbel klikker på en vedhæftet fil kommer menuen " gem som" med mappen " my Document" frem.
Kan jeg ændre det således at jeg direkte kommer ned i eks.
C:\data\xxx\yyy\zzz\2010
Mvh
Petert
Avatar billede dla Praktikant
09. juni 2010 - 16:31 #3
Når du står i "Gem som" klikker du dig frem til din mappe C:\data\xxx\yyy\zzz\2010, derefter højreklikker du i genvejspanelet og vælger "Tilføj '2010'". når du herefter vælger gem som kan du gå direkte til denne mappe ved at klikke på den i genvejspanelet.

Men det skal tilføjes at dettte gælder for Outlook 2007, i tidligere versioner kan man også sætte genveje ind, jeg husker bare ikke præcis hvordan det er. Det er noget med at klikke på en menu i højre side og vælge "Add to my places", eller noget i den retning.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
09. juni 2010 - 17:22 #4
Hvis du bruger Word som e-mail editor, hvilket er standardinstillingen for Outlook 2003, så vil en ændring inde i Word > Funktioner > Indstillinger > Filplaceringer > Dokumenter, slå igennem i Outlook.
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. juni 2010 - 00:57 #5
Prøv her:
http://www.experts-exchange.com/Software/Office_Productivity/Groupware/Outlook/Q_21286610.html
Ellers er det bare ind i registreringsdatabasen og finde den nøgle, der angiver stien til hvor der gemmes default.
/ptj_11
Avatar billede petert Forsker
10. juni 2010 - 08:41 #6
Hej
Jeg har prøvet og ændre i Word og genstartet det slår ikke igennem i outlook.
Jeg må nok ind i registreringsdatabasen og finde den nøgle, og ændre stien.
Er der nogle der har en guide til dette, vil jeg blive glad?
Mvh
Petert
Avatar billede dla Praktikant
10. juni 2010 - 09:00 #7
I Office 2007 slår indstillingen i Word ikke igennem til Outlook. Men hvorfor ikke bruge genvejspanelet? Det er det det er der til, og du kan have forskellige genveje, det er jo ikke sikkert du vil gemme samme sted hver gang.
Avatar billede petert Forsker
10. juni 2010 - 09:22 #8
Hej
Det ville jeg også helst. men jeg kan ikke finde ud af og få det til og fungere.
Jeg kører XP med sp3
Outlook 2003
i menu vinduet" gem som" til venstre har jeg en række mapper
1.senest åbnede dokumenter
2.skrivebord
3.Dokumenter
4.Denne computer
5.Netværkssteder
Jeg kan ikke ændre eller tilføje nogle mapper.
Hvad hulen gør jeg galt.

Det ville nemlig være perfeckt hvis jeg kunne bytte disse ud med 3-4 af mine mest brugte.

MVH
Petert

Ps tak for tålmodigheden med en ikke nørd.
Avatar billede dla Praktikant
10. juni 2010 - 10:25 #9
Det er meget nemt:
Du åbner en mail og vælger 'gem som'
Naviger til den mappe du vil gemme i
Klik på menuen 'Funktioner' og vælg 'Føj til mine adresser'
Nu er den mappe at finde i genvejspanelet

Vrd at højreklikke på en mappe i genvejspanelet, kan du omdøbe, flytte op/ned og slette. Men de indbyggede kan du ikke slette, men du kan flytte dem nederst. Og du kan vælge små ikoner, så der er plads til flere.
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. juni 2010 - 22:51 #10
dla.
Jeg har lige testet din vejedning. Den virker ikke hos mig. Tror du, at den også skal virke i outlook 2003?
/ptj_11
Avatar billede dla Praktikant
11. juni 2010 - 08:48 #11
Ja det er i Outlook 2003 det fungerer på den måde. Hvad er det der ikke virker? Fandt du ikke den lille menu 'Funktioner' oppe til højre i mailen? Er der ikke under den et punkt der hedder 'Føj til mine adresser'?
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. juni 2010 - 08:59 #12
Jo, menupunktet er der, men det giver ikke en mappe under genvejene i mappelisten i outlook.
/ptj_11
Avatar billede dla Praktikant
11. juni 2010 - 09:41 #13
Mappelisten? Det skal være i genvejspanelet, som er i venstre side af boksen når du er inde i 'Gem som'. I øvrigt kan det også gøres i Word, de genveje der er lavet i det ene program, slår igennem i alle Office programmer.

Bare spørg igen, hvis du stadig ikke kan få styr på det, måske forklarer jeg det ikke godt nok.
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. juni 2010 - 17:24 #14
OK, den havde jeg ikke lige fanget.
Jeg troede, at det var den funktion, som vari outlook 2000, hvor man kunne oprette genveje til netværksmapper i mappelisten i outlook.
Den funktion har man af uforståelige grunde fjernet i 2003.
Men jeg har efterkontrolleret, og det virker efter hensigten.
/ptj_11
Avatar billede petert Forsker
12. juni 2010 - 07:58 #15
Så er jeg tilbage og nu fandt jeg ud af det. Mange tak for alle svarene. Det virker også fint med at man kan flytte mapperne op, så dem man bruger mest ligger øverst.
MVH
Petert