Avatar billede martin_moth Mester
04. juni 2010 - 21:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ie8 fejler til tider på diverse adresser

Sidder med en ASUS eee, der havde ie7 på. Gik man f.eks. ind på telmore.dk ville den ca hver anden gang komme med fejlmeddelsen:

"Der opstod en DNS-fejl. Serveren kan ikke findes. Linket er muligvis defekt."

Prøvede så at opdatere til ie8, og opdatere alt med windows update, virusscanne osv, alt i skønneste orden.

Men det samme sker stadig. Visse sider (gmail.com, vestjyskbank.dk, telmore.dk) kikser hver anden eller tredie gang, andre virker tilsyneladende altid godt.

What to do (ud over at geninstallere winxp og hele molevitten)
Avatar billede martin_moth Mester
04. juni 2010 - 21:20 #1
PS: Sidder med trådløs forbindelse, men den er altså stabil nok, så jeg tror ikke det er der fejlen ligger
Avatar billede jokkejensen Novice
04. juni 2010 - 23:14 #2
brug google's dns servere,

primær : 8.8.8.8
sec : 8.8.4.4

og se om det er dns fejl

husk ipconfig/flushdns bagefter.... eller repearer forbindelsen

/J
Avatar billede martin_moth Mester
05. juni 2010 - 00:21 #3
Det skal nok skæres lidt mere ud i pap for at jeg fatter det :-S

Men fejlen ligger 99,9% ikke hos telmore.dk eller nogen af de andre - det sker f.eks. også på eksperten.dk
Avatar billede jokkejensen Novice
05. juni 2010 - 00:48 #4
Nej jeg mente helller ikke det var telmores fejl, men at du måske mistede dns, og derfor burde benytte en fast indstillet under egenskaber for tdc/ip for det givne netværkskort.

Hvad os er du på, så kan jeg beskrive bedre...

Men tvivler alligevel lidt på at det er dns, den caches en del minutter af styresystemet

Stik mig lige et copy/paste af "ping detværstedomæne.dk -t" fra en commando prmpt.

Vh
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2010 - 07:52 #5
det har sikkert noget med dine tilføjelsesprogrammer at gøre.
under funktioner - administrer tilføjelsesprogrammer
dektiver dem og aktiver dem en efter en til synderen er der.

http://support.microsoft.com/gp/ie_freezes_or_crashes

eller denne her

http://www.thewindowsclub.com/repair-fix-windows-7-vista-problems-with-fixwin-utility

det er en lang vej og desværre er der ikke nogen nem løsning

hent firefox og instaler den uden at lade den være standard - det kan du godt

http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

m..v.h
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2010 - 08:04 #6
glmte lige denne her
http://support.microsoft.com/fixit#tab8

nulstil din browser

funktioner
internetindstillinger
avanceret
nulstil
nulstll

luk browseren og lav de indstillinger du vil

der findes det her rigtig gode program til at starte og stoppe services på ens pc - du kan dobbeltklikke eller højre klikke på de enkelte ting

http://processhacker.sourceforge.net/
Avatar billede martin_moth Mester
05. juni 2010 - 11:27 #7
OK - prøver noget af det

Har ikke lige PC'en her, men når jeg får den mellem hænderne prøver jeg
Win XP (har jeg ikke skrevet det?
Firefox osv er ikke en løsning (det er ikke min PC)
Avatar billede martin_moth Mester
15. juni 2010 - 15:41 #8
Der går noget tid før jeg får tid til at kikek på det. Smid bare svar
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2010 - 15:46 #9
ok
Avatar billede martin_moth Mester
18. juni 2010 - 13:23 #10
Nå - du går glip af points, jokkejensen :-S