Avatar billede sjokoman Juniormester
03. juni 2010 - 08:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 indsætter (425) i kontaktpersoner

Når jeg synkroniserer min HTC Legend telefon eller opretter en nykontaktperson, sætter windows  automatisk (425) ind i telefonnummeret.
hedder et nr +45 12345678 bliver det til +45 (425) 12345678.

Hvis jeg retter dette, kommer (425) stadig med, selvom jeg sletter dette. Hvad skyldes dette?

mvh Johnny
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. juni 2010 - 08:26 #1
Prøv at se, hvilken region/landekode din telefon er sat til.
/ptj_11
Avatar billede sjokoman Juniormester
04. juni 2010 - 17:35 #2
Der er ingen landekode på telefonen. Jeg tror heller ikke det er der. Hvis jeg opretter en ny kontaktperson i windows 7, og sætter et nummer ind kommer (425) med automatisk.

hmm..
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. juni 2010 - 19:16 #3
Du skal finde stedet, hvor du indstiller selve telefonens grundlæggende indstillinger.
Nu kender jeg ikke din model, men normalt skal man indstille tidssone og regionale settings, og denne type indstillinger findes normalt i grundindstillingerne.
Dit ur vil f.eks. opdatere tiden forkert, hvis den f.eks. står til GMT. -4.
I danmark skal du have valgt GMT. -1.
Se efter disse oplysninger i din manual til telefonen.
/ptj_11
Avatar billede EtBrugernavn Nybegynder
27. juni 2010 - 21:28 #4
Jeg har samme problem og er ved at gå amok over software der tror at det skal tænke for mig!

Det har intet med telefonen at gøre! Jeg står i adressekartoteket i Outlook 2010 og indsætter et telefonnummer til en ny kontakt. Så snart jeg angiver et 8-cifret telefonnummer, indsætter Outlook øjeblikkeligt områdenummeret(425) foran telefonnummeret. Resultatet bliver +45 (425) 12 34 56 78.

Jeg bruger windows 7 på dansk og Outlook 2010 på dansk. Hvor f.... er Outlook så vild med at indsætte et områdenummer som vi ikke bruger i danmark???

Hjæælp!
Avatar billede sjokoman Juniormester
23. september 2010 - 15:53 #5
Der er ingen løsning, så jeg lukker og takker for interessen. MVH Johnny
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. november 2010 - 20:02 #6
Prøv at søge dit problem på Eksperten. Jeg mener, at jeg har set en anden bruger med samme problem, der fandt en løsning.
/ptj_11
Avatar billede sjokoman Juniormester
01. november 2010 - 22:17 #7
Du har ret, tak for hjælpen. Man skal ind under telefon og modem i kontrolpanel, der er Danamrk opgivet til 425. Vælg et andet land, gå tilbage til Danmark og områdenummeret er væk.
Det er en Ole_Madsen der har løsningen, tak for hjælpen, jeg ved ikke´, hvordan jeg kan give point, når jeg selv har taget dem?
mvh Johnny
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. november 2010 - 23:03 #8
Læg et spørgsmål med emnet "Point til Ole_Madsen", hvor du udlover de samme points som i dette spørgsmål, og send ham en direkte mail om det.
Så lægger han et svar på dit nye spørgsmål, så kan du give ham de udlovede points.
/ptj_11