Avatar billede -ThomasC- Nybegynder
01. juni 2010 - 11:03 Der er 1 kommentar

Synology som FTP client fungere ikke.

Hej

Har lige købt en DS110j og smidt 2 Samsung spinpoint diske i og kører med nyeste DSM 2.3 1157.

Udbyder Comx og fast ip. Fjernet firewall.
Router D-link Dir-655 fjernet firewall

Router: åbnet port (FTP 20-21) + (Synology Management Console 5000) + (Default Passive FTP Range 55536-56559) + (Download Redirector 9999, 9998, 9997, 5432)

Synology: Sat hak i FTP

Forespørgsel: Er det muligt at logge ind på min ven`s synology FTP og hente data via min Synology for derefter at lukke pc ned mens den fortsætter download og går i dvale efter endt download?

Problem: Kan ikke logge på min vens synology server via download station2 og har prøvet download redirect programmet uden held. Den kommer op med forbindelse-timeout efter 5 sek.

Bruger jeg FlashFXP via pc kan jeg fint få forbindelse til ven`s server, men vil jo bruge min server som client i stedet så jeg er uafhængig af pc står tændt.

Min kammerat kan fint få adgang til server via port 5000 på webbrowser. Ved ikke om jeg skal bruge EZ-internet delen før det virker da Synology ikke har setting for min router selvom jeg opdatere listen.

Hvilke indstillinger skal jeg sætte for at dette kommer til at virke ??

Vh
Thomas
Avatar billede -ThomasC- Nybegynder
01. juni 2010 - 21:20 #1
Har selv fundet løsningen ved at prøve mig frem :-)