Avatar billede johanjohan Nybegynder
28. maj 2010 - 14:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny harrdisk i bærbar

Hej, min harddisk på min bærbar com er gået ned, så jeg skal have en ny.. Har allerede fundet en ny harddisk, men nu kommer mit spørgsmål. Der er ikke garanti på mere, så jeg skal ud og købe en cd med windows, men hvordan får jeg den installeret på den helt nye harddisk??

Håber der er nogle der kan hjælpe..

Mvh Johan
Avatar billede aners Nybegynder
28. maj 2010 - 14:26 #1
Indsæt cd'en og tænd computeren.
Avatar billede johanjohan Nybegynder
28. maj 2010 - 14:39 #2
så installerer den bare automatisk?
Avatar billede thov Forsker
28. maj 2010 - 15:08 #3
Købe en ny Windows ? Ikke nødvendigvis, for har du produktnøglen til computeren, gælder dens Windows stadig.
28. maj 2010 - 15:23 #4
Velkommen til E. ...

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

---

Guide:
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation-side2.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-opsaetning.htm

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...

http://www.helgec.dk/vista-install.html

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...

---

Bemærk du skal have 100% styr på
* Driversoftware passende til Hardwaren.
* WindowsUpdate + WindowsUpdate + WindowsUpdate + ...
* Seriøst Sikkerhedsprogram + opdatering af samme
* Diverse tilbehørsprogrammer

Såååå... det er ikke bare gennemført på 1-2 timer; reserver >5 timer PC tid til proceduren...
Avatar billede johanjohan Nybegynder
28. maj 2010 - 15:44 #5
Jeg har stadig produktnøglen... men har ikke installations cd eller noget.. Er det så stadig muligt ikke at skulle ud og købe nyt windows?

Hvordan ved jeg at driversoftwaren passer til hardwaren, og hvordan får jeg installer alle drivere, bundkort, grafikkort, lydkort?? De bliver ikke installeret automatisk med windows?
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2010 - 16:22 #6
Jeg kan brænde en CD til dig - pris 30,00 kr incl. skiven og porto
28. maj 2010 - 20:29 #7
...De bliver ikke installeret automatisk med windows ?... Hvis der endelig bliver indlæst nogle virkende driversoftware, så bør/skal de opdateres...

Du vil nok opservere at du efter en standard XP instalation eksempelvis
"ikke kan komme på nettet..." ?
"Grafikken hakker..." ?
"Ingen lyd" ?
fordi der mangler korrekte driver!
Det skal du så ud i verden og finde! Og så kan det blive kringlet...

samt sidste del i #4 ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2010 - 21:04 #8
Jeg vil nu på det kraftigste anbefale at man har internet mens man installerer Vista/Win7 da opdateringer så kan hentes mens installationen foregår.
28. maj 2010 - 21:15 #9
Ref #8: Så er man egentlig ganske 'sårbar' for banditter undervejs!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2010 - 21:47 #10
Nope, for det er ren update der er forbindelse til. Derved lukkes evt. sikkerhedshuller inden systemet er oppe at køre, hvilket er det ideelle!