Avatar billede kongen72 Nybegynder
26. maj 2010 - 16:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

facebook validation

Hej

Når du angiver et forkert login på facebook, bliver du automatisk viderestillet til login.aspx. Med en tilhørende fejlmeddelelse. Hvordan laver jeg det?

Håber i kan hjælpe mig.

Tak på forhånd.
Avatar billede Syska Mester
26. maj 2010 - 17:32 #1
if(login failed)
Response.Redirect("~/login.aspx", false);

Men tror ikke jeg er helt med på hvad du søger. Nu kører facebook ikke asp.net ... men hvad er det præcis du søger ?

mvh
Avatar billede kongen72 Nybegynder
26. maj 2010 - 18:03 #2
tak for tilbagemeldingen :-)

Det jeg helt præcis søger er, hvordan jeg overfører login validerings fejlene fra forside til login.aspx.. Så når man viderestilles til login.aspx, så er fejene på login.aspx siden med det samme.

Hvis det giver menning?

Har prøvet med session og querystring, men det er ikke rigtig lykkedes mig. :-/

Hvis du evt. kunne fremvise mig noget kode til løsningen, vil det være super!

takker igen!
Avatar billede Syska Mester
26. maj 2010 - 18:10 #3
jeg ville nok bruge query string.

og så redirect til
Response.Redirect("~/logins.aspx?error=fejl", false);

og så på login siden:
if(Request.QueryString["error"] != null)
{
// login fejl, måske noget i den retning
}

Den error kunne så indeholde fejlbesked eller andre ting.

vmvh
Avatar billede kongen72 Nybegynder
26. maj 2010 - 18:37 #4
Yes! :-) det ser ud til at virke..

-hvordan får jeg min login-control til kun at viderestille, når det er fejl! (glemt at udfylde textbox eller forkert indtastning)

super glad for din hjælp :-)

svar!
Avatar billede Syska Mester
26. maj 2010 - 18:45 #5
Du har vel noget logic men afgør om brugerens login forsøg gik godt eller dårligt ...

// out
Avatar billede kongen72 Nybegynder
26. maj 2010 - 18:49 #6
tak, svar
Avatar billede Syska Mester
26. maj 2010 - 18:59 #7
svar