Avatar billede hlnviv Juniormester
26. maj 2010 - 08:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Relation virke ikke

Har en relation der når jeg i min tabel vælger "Ja - ingen dubletter" i det felt der er relation til så kommer data fra den tabal der er relation ikke frem med mindre jeg går ind og ud af formular, men sætter jeg den til "Ja - dubletter tillades" så virker det fint, men jeg vil ikke tillade dubletter men data fra den anden tabel skal kommer med det samme jeg går ud af feltet. Håber det er til at forstå
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2010 - 09:06 #1
Det kan skyldes, at din relation ikke relaterer til en PK. PK er jo uden dubletter, mens det relaterede felt skal være med dubletter.

Du skal arbejde efter "direkte relationer"
Avatar billede hlnviv Juniormester
26. maj 2010 - 13:25 #2
og med "direkte relationer" mener du ?? har lavet en en til en og en relationer hvor der ikke er gennemtving ref. men det virker ikke begge tabler er uden dubletter
Avatar billede hlnviv Juniormester
26. maj 2010 - 13:28 #3
men der er andre tabeller der har relationer til det felt kan det være derfor ?
Avatar billede hlnviv Juniormester
26. maj 2010 - 13:30 #4
forstår bare ikke hvorfor relationen virker når jeg gå ud også ind i formularen igen
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2010 - 14:05 #5
Kan du prøve at sende de 2 relaterede tabeler som en ACC 2000 .zip fil til.

mugs snabelting mail.dk
Avatar billede hlnviv Juniormester
27. maj 2010 - 11:44 #6
har prøvet men det er en stor db og synes det er lidt svær kun at tage de to tabeler ud af sammenhængen og så samtid forklare problemet
Avatar billede hlnviv Juniormester
27. maj 2010 - 11:49 #7
så er den sendt
Avatar billede hlnviv Juniormester
18. august 2010 - 16:37 #8
svar