Avatar billede hyldehus Nybegynder
22. maj 2010 - 15:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Video-overlay

Hej
Jeg har en Plextor-enhed med program (video til DVD)der kører optimalt på XP, dårligt på Vista og slet ikke på Win 7.
Jeg har derfor beholdt en gammel stationær med XP Pro til dette formål, og her fungere det uden problemer
Imidlertid ville jeg gerne slippe for ekstra skærm, tastatur og mus, og har derfor forsøgt at benytte min bærbare med Win 7 som Fjernskrivebord.
Jeg kan nemt få kontakt til XP-computeren via mit interne netværk.
MEN når jeg starter programmet (video til DVD) fra fjernskrivebord, fortæller den mig at Video-overlay ikke er tilgængeligt på mit system, og at jeg ikke kan se video forhåndsgennemgangsvinduet.
Den beder mig kontrollere at skærmen er i normal landskabstilstand og om at lukke andre applikationer ved hjælp at video-overlay.
Det er græsk for mig, og jeg har ikke kunnet finde noget brugeligt om det.
HELP
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2010 - 16:01 #1
du kan skrotte den gamle maskine helt.
Hent VirtualBox fra www.sun.dk (gratis) og indlæs på den bærbare med w7.
I Virtualbox opretter du en virtuel maskine på fx 20gb, og justerer ram og grafikram. lav et iso-billede af din xp-cd, og brug dette til at indlæse xp'en i den virtuelle maskine. Indlæs viruskontrol (tag bare microsoft security) alle opdateringer, samt dit video->dvd program.
Så kan du køre det hele virtuelt.
Avatar billede hyldehus Nybegynder
23. maj 2010 - 08:40 #2
Jeg har oprettet en virituel xp-maskine på den bærbare og forsøgt at køre det ældre hardware og program. Det gav flere problemer end løsninger.
Et af problemerne, var så vidt jeg husker, noget der lignede det jeg nu støder på med fjernskrivebordsløsningen.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2010 - 11:53 #3
så brug 300kr, og dine problemer er løst
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/kvm-switch/k%C3%B6nig-auto.-ps2usb-kvm-switch-%281-input,-2-output%29.asp
ved kvm-switche er det vigtigt, at du tjekker maksimal skærmopløsning - denne har 2048 x 1536, og også en usb, så du kan dele fx en printer samtidig.
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. maj 2010 - 01:19 #4
>>Hyldehus.
Kan du se videoen,hvis du prøver direkte påden gamle XP maskine?

Hvis ja, så vil jeg tro, at det er dit fjernskrivebord, der sætter din skærmopløsning/farvemætning, så videoen ikke kan vises.
/ptj_11
Avatar billede hyldehus Nybegynder
25. maj 2010 - 12:32 #5
Hej til alle
Tak for jeres hjælp
Jeg har andetsteds fra fået oplyst at det teknisk ikke er muligt at køre video hverken over fjernskrivebord eller en virtuel xp.
Som jeg har forstået forklaringen er det fordi det går uden om computerens cpu og grafikkort.
Herefter lukkes denne tråd