Avatar billede bramming Nybegynder
20. maj 2010 - 10:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Paragon - Bootable på USB?

Hej Eksperter!

Har søgt lidt rundt på nettet, og synes ikke jeg har været så heldig - så derfor råber jeg om hjælp!

Jeg har Paragon programmet til at lave image filer med af mit setup. Og det fungere også helt dint, og den brænder fint mit image ud, og laver en fin bootable DVD.

MEN, nu vil jeg altså gerne have det sådan at jeg kan smide mine image filer over på en HDD i stedet og kører dem ind derfra..
MEN, hvordan laver jeg min USB- stick / USB-Harddisk bootable - med Paragon?

Jeg ved man kan med Norton Ghost, hvor man bare smider ghost.exe over og den selv starter op derfra og kører, men med Paragon - ingen ide :(

Kan i hjælpe?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2010 - 19:37 #1
Mener man skal brænde en recovery cd, som man booter på hvis styresystem ikke kører. Fra denne kan man så få adgang til imagefilerne. Ved dog ikke om det gælder i forbindelse med usb harddisk. Men har du ikke en ekstra partition på computers harddisk, som du kan bruge til dine imagefiler?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2010 - 19:45 #2
Den Paragon jeg har er Harddisk Manager 8.0 special edition.
Avatar billede bramming Nybegynder
21. maj 2010 - 19:21 #3
Jeps, jeg har en 8,5 Paragon. Men man kan jo lave f.eks. bootable USB og bruge, vil lidt undgå det med CD'er jo!?

Alternativet er jo at lave en "Ghost server", som så booter op, har jeg f.eks. med en Norton Ghost. Men problemet er bare at de image filer, Paragon laver er noget andet jo, og så kan jeg jo ikke benytte det tool der...

Men jeg kan se de skriver noget med USB boot, i den nye version eller i de nyere versioner af paragon - så måke jeg bare skal foretaget mig en opgradering...
Avatar billede bramming Nybegynder
27. august 2010 - 11:42 #4
Lukker...