Avatar billede LR-Laursen Nybegynder
18. maj 2010 - 20:36 Der er 10 kommentarer

Hvorfor kører mit internet langsomt?

Hej alle
Jeg sidder her med mit net som virkelig piner mig...
Problemet er at min pc kun opfanger "Bølger" af net signal, jeg ved ikke hvorfor, og den har ikke gjort det før. Når jeg for eksempel ser en film på youtube buffer den ca. 15% af filmen og derefter stopper den med at buffe i ca. 30-60 sekunder før den buffer yderligere 15%.

Nogle som har en løsning på dette problem? :)
I øvrigt skal jeg lige huske at sige at jeg bruge Windows Vista Home Premium og har 4Mbit forbindelse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. maj 2010 - 20:38 #1
Har du testet hastigheden?
har du ting der kører i baggrunden, og har du prøvet at lukke nogle programmer ned m.m.

Mere info ville være nice :)
Avatar billede LR-Laursen Nybegynder
18. maj 2010 - 20:44 #2
Nej, jeg har ikke programmer i baggrunden :) og tror heller ikke det ville gøre den store forskel da jeg har 4 GB ram og Quad core.

Min download hastighed: 739 Kb/s
Min Upload Hastighed: 447 Kb/s

Men af en eller anden grund svinger tallene meget, netop fordi jeg åbenbart fanger "bølger" af signalet :b

Sig hvis du skal bruge mere info da jeg er forholdsvis ny til sådan noget her :)
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
18. maj 2010 - 20:46 #3
kører du på en trådløs forbindelse ?
Avatar billede LR-Laursen Nybegynder
18. maj 2010 - 21:02 #4
Ja, jeg kører på trådløs forbindelse :b
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. maj 2010 - 21:21 #5
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
18. maj 2010 - 21:40 #6
Prøv evt. at skift kanal til det trådløse net...
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
19. maj 2010 - 00:51 #7
Som minimum skal din forbindelse testet til 3500 kb/s hvis du kører 4mbit. Sørg for at ingen andre bruger forbindelsen når du tester, prøv evt. med kabel direkte i routeren og se om du får optimal forbindelse (altså mellem 3,5 og 4 mbit). Hvis du ikke gør, skal du kontakte din udbyder.

Det ville være det klogeste at starte med, inden du bruger tid på at fejlfinde det trådløse.
Avatar billede LR-Laursen Nybegynder
20. maj 2010 - 19:10 #8
det virker fint med kabel. Tænker om det måske er en driverupdate som mangler?
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
20. maj 2010 - 21:23 #9
Måske. Prøv dette link:

http://www.intel.com/support/detect.htm

Den scanner din pc for at finde nye opdateringer til fx dit trådløse netkort. Men det er desværre kun til intel.
Ellers så prøv manuelt at finde en ny driver på din producents hjemmeside.
Avatar billede LR-Laursen Nybegynder
24. maj 2010 - 18:19 #10
Tak for hjælpen.
Jeg løste problemet ved at installere en ny driver :-)