Avatar billede meiland Mester
17. maj 2010 - 15:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Datokriterie i forespørgelse

Hej Alle !

Jeg sidder med en forespørgelse som jeg skal have afgrænset med 2 datoer.

Datoerne står i 2 tekstfelter i en formular: startformular.

I forespørgelsen har jeg under datofelter lavet nedenstående kriterie.

>=[Forms]![Startformular]![Rapportstart.txt].[value] And <=[Forms]![Startformular]![Rapportslut.txt].[value]

men....

access siger "At der er brugt ugyldige kantede paranteser omkring navnet "[Forms]![Startformular]![Rapportstart.txt].[value]"

Hvad er der galt ??
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2010 - 16:06 #1
Prøv at droppe [value] - iøvrigt et pudsigt navn, 'Rapportstart.txt' til et kontrolelement på en formular
Avatar billede Ialocin Novice
17. maj 2010 - 20:57 #2
Hej Meiland

Har netop løst nogenlunde samme problemstilling med en formular, forespørgsel og rapport.

Jeg har en formular [frmStatistik] hvorpå der er 2 tekstfelter [txtStartdato] og [txtSlutdato] som begge kan indeholde datoværdier.

Ved et klik på en knap, på formularen, åbnes en rapport.
I rapportens underliggende forespørgsel har jeg i datofeltets
kriterie skrevet følgende kode:

>=[forms]![frmStatistik]![txtStartdato].[value] And <=[forms]![frmStatistik]![txtSlutdato].[value]

Hvilket resulterer i, at forespørgslen/rapporten kun viser de datoer der er >= datoen i [txtStartdato] OG <= datoen i [txtSlutdato]

Håber det er fyldstgørende ... ellers spør´ endelig igen.
Mvh Nicolai
Avatar billede meiland Mester
18. maj 2010 - 00:09 #3
Tak for jeres forslag...

ellebe: Prøvede at droppe [value], men resultatet blev det samme.

Nicolai: Jeg havde fundet spørgsmål inden jeg smed spørgsmålet ud. Jeg tror vi ender med samme løsning... En knap, på en form, der printer en rapport ud.
Når jeg sammenligner dit dato-kriterie med mit, kan jeg ikke umiddelbart se nogen fejl.

ellebe: Du var lidt inde på det rigtige. Acces kan åbenbart ikke håndtere . i startdato.txt. Det hjalp.

Desuden satte jeg datostart.txt til at være kort datoformat
Avatar billede meiland Mester
18. maj 2010 - 10:23 #4
Hvis det er iorden vil jeg gerne sende point til ellebe, der indirekte gav mig løsningen på problemet.

Smid lige et svar
Avatar billede Ialocin Novice
18. maj 2010 - 11:37 #5
Hej Meiland

Gi´ du bare Ellebe point, det er helt fint med mig :o)

Mvh Nicolai
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2010 - 13:40 #6
Nu er jeg rigtig besværlig ;) - har lige været og rette min profil, så det fremgår tydeligere at jeg ikke modtager point.

Det jeg sigter mod er at skrive noget som belyser og kan stå for sig selv, ud over at det hjælper en spørger - det er faktisk lidt atypisk at svarede i #1, - men det tog så under 1 minut.
Avatar billede meiland Mester
29. april 2015 - 16:22 #7
lukker spørgsmål