Avatar billede UlrikAarhus Nybegynder
16. maj 2010 - 11:02 Der er 2 kommentarer

Peer to peer netværk - dele filer

Jeg har oprettet et peer to peer netværk mellem to bærbare computere.

Jeg kan sagtens få internetforbindelsen til at virke mellem de to computere således at den ene bærbare trækker på den anden bærbares forbindelse.

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg deler filer fra den ene til den anden - jeg har højreklikket på f.eks. C:-drevet og delt dette fuldt ud, men det virker ikke.

Ved nogle af jer eventuelt hvorledes opsætningen skal være for at der kan deles filer / mapper mellem de 2 computere ?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
16. maj 2010 - 11:29 #1
jeg vil lade være med at kommenter at du har delt C:\ drev.

men da det er C:\ går jeg ud fra at det er Windows maskine, selv om du ikke har oplyst noget om det.
Hvis du har installeret firewall på din Win98 så skal du jo huske at åbne port 445 og enbale file and printsharing
Avatar billede besle Nybegynder
16. maj 2010 - 11:40 #2
kan du ikke sætte den ene computer op som FTP server, også give den en bruger som har tilladelse til at flytte, kopiere, og ligge nye ting ind?