Avatar billede Stlyk Nybegynder
16. maj 2010 - 08:12 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Arkivere mails i Outlook 2003

Hej
Hvis man grundet problemer må geninstallere Windows og Office-pakken, mister man alle sine mails. Det kan være katastrofalt hvis nogle af disse udgør dokumentation for at man har sendt eller modtaget visse vigtige beskeder.
I Outlook Express kan man bede programmet om at gemme alle mails i en mappe man selv har oprettet på D-drevet, som jo ikke bliver berørt af diverse ubehageligheder på C-drevet. Man gør det i Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse - Lagringsmappe - Lagringsplacering, hvor man ganske enkelt "bladrer" sig frem ad stien til den mappe man har lagt på D-drevet. I det eksempel jeg så, havde brugeren genske enkelt døbt mappen Outlook Express, så stien hed D:\Outlook Express
Herefter endte alle brugerens mails i denne mappe. De kunne åbnes på normal vis fra Outlook Express, og ved problemer på C-drevet forblev disse mails intakte.
De samme menupunkter, faneblade og knapper findes ikke i Outlook 2003, i hvert fald ikke med de samme navne, men da Outlook 2003 er et langt mere avanceret program end Outlook Express, kan jeg ikke forestille mig andet and at dette også kan gøres i dette udmærkede program.
Er der nogen der kan fortælle mig om det er muligt, og i så fald hvordan men gør det? Helst i "klart sprog" uden for mange vendinger som kræver kendskab til den dybere programmering.
Med venlig hilsen
STLYK
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
16. maj 2010 - 08:21 #1
du har jo selvfølige en backup af computer

det nytter jo ikke at tagebackup til anden mappe på pc, hvis harddisk går i stykker.

Outlook Express kender jeg ikke, har aldrig brugt det, og kunne aldrig finde på at bruge det
Avatar billede vejmand Juniormester
16. maj 2010 - 08:36 #2
Avatar billede lx2ba Novice
16. maj 2010 - 08:45 #3
Her kan du hente MS's backup mulighed for Office 2003:
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HA010875321030.aspx
Avatar billede lx2ba Novice
16. maj 2010 - 09:12 #4
Nå, ja! - og så sætter du programmet til at lægge sikkehedskopien på et eksternt medium som f.eks. en USB-stick af pasende størrelse. Helst skal du nok vælge én med op til 4 GB for at der helt sikkert kan være plads nok. Man siger vist, at pst filen må blive op til 2 GB; men at den bliver ustabil, hvis den bliver større. Så har du også plads til at gemme din Archive.pst. Prøv at søge (søgning også i skjulte filer!) efter outlook.pst og archive.pst, - de skulle ligge samme sted. Hvis du hellere vil være fri for at installere sikkerhedsprogrammet (det foregår ellers ganske let), så kan du jo nemlig bare kopiere de to filer over på eksternt medium :<)
Hilsen
Birger
Avatar billede lx2ba Novice
16. maj 2010 - 09:13 #5
Jeg ser først nu, at Vejmand var kommet mig lidt i forkøbet!
Avatar billede Stlyk Nybegynder
16. maj 2010 - 17:13 #6
Jeg tror den eksterne harddisk jeg har er på mindst 20 GB, så plads er der nok af, men det er mig fuldstændig umuligt at finde noget der hedder pst-filer på computeren, stien stopper simpelthen efter mit navn i mappen Documents and Settings. Næste mappe skulle hedde Local, og derfra går den videre gennem flere undermapper til den ender i pst-mappen, men der liggger alle mulige andre mapper, bare ikke mappen Local, heller ikke som undermappe til de andre, derfor satsede jeg på at sikkerhedskopiere hele mappen Documents and Settings, så må de skjulte undermapper jo følge med, men det vil maskinen ikke lade mig gøre så længe mappen er i brug.
Jeg ved at der er noget der hedder Autoarkivering i Outlook, og her kunne jeg gå ind og ændre stien til en mappe jeg selv opretter, f.eks. D:\Outlook\archive.pst, men hvis det nu ender galt er jeg på spanden, for så er jeg ikke sikker på at jeg kan rette det tilbage til den gamle sti. Jeg tør ikke prøvbe noget jeg ikke er sikker på at jeg kan redde mig ud af igen.
STLYK
16. maj 2010 - 17:30 #7
Aktivér visning af "skjulte/system" mapper/filer !!!
Avatar billede vejmand Juniormester
16. maj 2010 - 17:43 #8
Stlyk >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede Stlyk Nybegynder
03. juni 2010 - 09:27 #9
Tak for svaret. Det viste sig at man godt kunne se dem hvis man gjorde det fra et af Outlooks faneblade under Indstillinger. Så burde jeg også kunne genetablere de gamle indstillinger hvis der er noget der ikke virker, så det har givet mig mod på at prøve mig frem. Jeg lukker hermed spørgsmålet og giver svaret 20 point.
Håber jeg nu har fået gjort det på de rigtige måde.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2010 - 11:25 #10
Hvem er det du vil give point?
Avatar billede Stlyk Nybegynder
07. juni 2010 - 07:27 #11
Her har du misforstået situationen. Jeg kunne aldrig i min vildeste fantasi drømme om at gøre den slags med vilje. Det ville stride imod mine principper. Jeg er af natur et venligt og imødekommende menneske, jeg er opdraget i 50-erne, hvor man lærte af sine forældre hvad man kunne være bekendt og hvad man IKKE kunne være bekendt. Man skulle være høflig og imødekommende over for alle mennesker, og være taknemmelig hvis man modtog hjælp.
Det har altid været min livsfilosofi og vil altid være det.
At det ikke er lykkedes mig at lukke spørgsmålet skyldes simpelthen, at jeg åbenbart ikke kan finde ud af det, og det er jeg frygtelig ked af, for det skaber en masse tumult for andre mennesker.
Du skriver at jeg allerede har gjort det to gange på spørgsmålet "Arkivere mails i Outlook 2003",
et indlæg med prik i "Svar", og allerede her er jeg "hoppet af, for hvad har jeg så gjort forkert, og hvad mangler jeg?
Jeg roder åbenbart rundt i de mange begreber, og kan ikke se sammenhængen i dem, eller forskellen på Indlæg, Svar, Kommentarer, Spørgsmål m.fl.
Det er bestemt ikke din skyld, og guderne skal vide at jeg er mindst lige så ked af det som du. Tanken at jeg skulle lade det gå ud over dig at hjemmesiden er lidt kaotisk, er helt hen i vejret.
Det kunne jeg aldrig drømme om, tværtimod, du er den eneste der har hjulpet mig med at finde rundt i den, du er oven i købet enig med mig langt hen ad vejen, så det kan jeg da kun være taknemmelig for, og det ER jeg taknemmelig for. Det eneste jeg ønsker er at komme ud af det her på en pæn måde. Jeg prøver af et godt hjerte, og på et tidspunkt skal det vel nok lykkes mig.
Med venlig hilsen, og endnu engang tak for hjælpen.
Håber jeg har fundet den rigtige vej denne gang.
STLYK
Avatar billede vejmand Juniormester
07. juni 2010 - 10:11 #12
Hmmm,  husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)

Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for det/de svar du kunne bruge, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.

Hvis der ikke er sendt et "Svar" fra den du ønsker at tldele point, ber du bar om et "Svar".

Hvis det er mig du ønsker at tildele point, er indlæg nr. 2 i denne debat sendt som "Svar", og du kan acceptere den.
Hvis det er en anden du ønsker at tildele point, skriver du bare hvem......
Avatar billede vejmand Juniormester
08. juni 2010 - 10:10 #13
Hmmm, gad vide om Stlyk overhovedet læser de kommentarer vi sender.  :-)
Avatar billede lx2ba Novice
08. juni 2010 - 12:36 #14
Ja, man kan sige, at det er "muntert" at følge denne tråd; men særlig udbytterigt er det jo ikke  ;<D
Avatar billede Stlyk Nybegynder
08. juni 2010 - 16:53 #15
Jeg er bestemt ikke sikker på at jeg læser dem alle, jeg aner måske ikke engang hvad der findes. Jeg er forvirret på et højere plan over de mange begreber og betegnelser og procedurer som jeg ikke kender, og føler mig som en hund i et spil kegler når jeg skal navigere rundt på siden for at finde svar, reagere korrekt på dem og lukke spørgsmål. Det er første gang jeg prøver at bruge siden, og på den korte tid har jeg fået lavet så megen panik på siden at jeg ikke tør bruge den mere. Så undgår jeg at komme til at træde nogen over tæerne, hvilket bestemt ikke har været min hensigt. STLYK