Avatar billede Ijustknewit Nybegynder
15. maj 2010 - 14:40 Der er 3 kommentarer

Uidentificeret Netværk - Router

Hej derude!

Jeg har haft dette problem i lang tid. Siden jeg installerede Windows 7 på min PC har jeg haft problemet med en "phantom ip" eller hvad det er, man kalder det. (Uidentificeret netværk - ingen forbindelse til internettet eller LAN).

Jeg googlede og fandt frem til en masse løsninger og prøvede dem af en efter en. Til sidst prøvede jeg at lave statiske ip'er, hvilket har fungeret indtil i går. Den løsning holdt i cirka 2-3 uger. Jeg ser ikke nogen ændring i systemet.

I dag tog jeg så routeren ud af systemet og wupti, væk var problemet. Men det er ikke en løsning, for det trådløse netværk kan ikke så nemt undværes.

Jeg ved ikke helt, hvilke specs der skal angives, men her er en start:
Modem (eller sådan noget): Zyxel P-660R-D1 (Standard telenor)
Router: ZyXEL NBG-334W
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
15. maj 2010 - 16:56 #1
hvad er problemet og spørgsmålet
Avatar billede Ijustknewit Nybegynder
15. maj 2010 - 18:44 #2
Undskyld, hvis det står lidt sløret.
Hvad jeg søger er en løsning på problemet. Altså en løsning på, hvordan jeg får det "uidentificerede netværk" væk fra min computer og internettet tilbage.
Avatar billede a62681 Nybegynder
25. maj 2010 - 23:26 #3
Som jeg læser det, så har du to router på og dermed risiko for ip-konflikt. Du gør vist klogt i at vælge en af dem fra.